مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

قالب بندی چیست؟ (انواع قالب های سازه های بتنی)

قالب بندی بتنی را می توان یکی از مهمترین مراحل و عملیات سازه های بتنی  دانست. قالب از منظر اقتصادی و زمانی می تواند موثرترین قسمت در روند اجرای ساختار بتن باشد. بنابراین رعایت نکات اجرایی ، نگهداری ، کیفیت اجرا ، استفاده از بهترین نوع الگو و هماهنگ با نوع پروژه ، تأثیر زیادی در کل پروژه دارد.


انواع قالب بتن و قالب در سازه های بتنی

 

برای ساخت یک سازه بتن آرمه ، باید بتن تازه را در قالب ریخته شود ، به طوری که پس از پر شدن کل حجم قالب و سخت شدن ، ضرورت پیدا می کند. یکی از مهمترین مراحل ساخت سازه های بتنی قالب است. به همین دلیل ، پیمانکار و پیمانکار سازه های بتنی باید از امور مربوط به قالب ، از تجهیزات گرفته تا مشخصات و تحمل ابعاد و روش های اجرا ، کاملاً آگاه باشد.

انواع را با توجه به شکل فرمت کنید


قالب ها بدون توجه به موادی که برای ساخت آنها استفاده می شود ، می توانند اشکال زیادی داشته باشند. الگوها می توانند مربع ، مستطیل و مدور باشند. از اشکال مربع ، مستطیل و دایره به طور عمده در اجرای ستون ها و تیرها استفاده می شود.


انواع قالب بندی بر اساس شکل

 قالب با اشکال و مواد مختلف را می توان در قسمت های مختلف اسکلت ساختمان اجرا کرد. الگوها را می توان از نظر موقعیت مکانی در دسته های مختلفی طبقه بندی کرد.


قالب پایه

قالب ستون

قالب بندی پرتو

قالب دیوار

قالب گیری سقف

پس از جا افتادن قالب بتن شهربتن ، باید بازرسی شود و درزهایی که احتمال نشت بتن دارند باید پر شود.

پایداری یکی از مهمترین خصوصیاتی است که باید در قالب مورد توجه قرار گیرد. مهاربندی ناکافی پایه های ایمنی یا مهاربندی افقی سکوها ، عدم تنظیم سطح بتن ریزی که منجر به پر شدن یک قسمت از قالب و خالی ماندن قسمت دیگر می شود ، پشتیبانی نامناسب در زیر پایه های ایمنی ، به کار نگرفتن کارگران ماهر ، خوب نیست

قالب بندی بتنی

ابتدا باید محل بتن ریزی قالب ریزی شود تا بتن در جای خود باقی بماند و قبل از سخت شدن سفت شود. در اسلب های بتونی می توان بتن تازه ریخته شده را با کمک دیوارها ، پیاده روها یا با استفاده از قالب بتن فلزی موقت در جای خود نگه داشت. در سازه های عمودی ، اجرای قالب پیچیده تر است و برای نصب و اجرا نیاز به استفاده از یک قالب نجاری یا قالب نجاری حرفه ای است. اتصالات انقباضی دال باید در شکاف ستونها قطع شود و باید از شکاف ستونها بگذرد.


برای بتن ریزی دال های روی زمین از دو نوع قالب اصلی استفاده می شود: قالب های جاده ای فولادی و قالب های چوبی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد