مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

آیا نیم تنه ورزشی زنانه همان سوتین است؟

پوشیدن لباس زیر برای همه طبیعی است. معمولاً به راحتی پوشیدن لباس زیر اهمیت زیادی می دهید زیرا قصد دارید با کمک این لباس زیر به فعالیت های روزانه خود در طول روز بپردازید. اما منظورتان این است که تی شرت های اسپرت زنانه همان سوتین های ورزشی هستند؟


به طور کلی نیم تنه یک لباس است که از شانه تا قسمت پایین سینه را می پوشاند. در واقع این لباس نیمی از بالاتنه را می پوشاند. اما از سوتین فقط برای حمایت از سینه استفاده می شود و شکل و ظاهر لباس ورزشی را ندارد.


اگر بخواهیم از نظر خصوصیات بدنی بررسی کنیم، نیم تنه اسپرت زنانه با سوتین تفاوت زیادی دارد. از پارچه گرفته تا مواد استفاده شده، همه افراد متفاوت هستند. بنابراین مهم نیست که شما یک دونده باشید یا یک تمرین کننده یوگا. پوشیدن نیم تنه ورزشی زنانه باید اولویت اول شما باشد. این کار مزایای زیادی برای شما دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.


 


چرا ورزشکاران حرفه ای از لباس ورزشی استفاده می کنند؟

اگر متوجه شده باشید، بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از نیم تنه در سبک ورزشی خود استفاده می کنند. آیا می دانید دلیل این امر چیست؟


پوشیدن نیم تنه ورزشی برای بانوان باید به یک ضرورت تبدیل شود. سینه یکی از مهم ترین اعضای بدن زنان است که بافت بسیار نرمی دارد. زمانی که در حین ورزش فعالیت های مختلفی انجام می دهید، این بافت بدن باید به نحوی حمایت و محافظت شود تا از آسیب به این اندام جلوگیری شود. معمولا ورزشکاران حرفه ای برای داشتن یک استایل فانتزی و خاص، نیم تنه ورزشی زنانه نمی پوشند. بلکه این لباس را در کیت ورزشی خود دارند تا از بافت سینه حمایت و محافظت کند.شما باید با توجه به نوع فعالیت ورزشی خود نوع نیم تنه ورزشی را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید همانطور که انتخاب کفش ورزشی مناسب بسیار مهم است، انتخاب نیم تنه اسپرت زنانه نیز به اندازه انتخاب کفش برای خانم ها اهمیت دارد و باید به این موضوع اهمیت زیادی داد.

آشنایی با انواع نیم تنه اسپرت زنانه و نحوه انتخاب نیم تنه مناسب برای ورزش های مختلف.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر خلاف تصور رایج، نیم تنه اسپرت فقط یک راه برای پوشیدن و درپوش کردن دارد، اما در واقع جنبه های زیادی برای حفظ شکل و استایل بدن دارد. به طور کلی برای انتخاب نیم تنه اسپرت زنانه باید نوع آن را در نظر بگیرید. تنه ای که برای ورزش هایی مانند یوگا استفاده می شود هرگز مانند ورزش هایی مانند دو و میدانی نیست.


به طور کلی سه نوع تاپ اسپرت زنانه در بازار وجود دارد: بالاتنه کمری، نیم تنه میان تنه و بالاتنه.


سینه با ساپورت کم

آیا می دانید نیم تنه با ساپورت پایین یعنی چه؟ وقتی نیم تنه کمر می پوشید، این نیم تنه ها جنبه محافظتی بالایی از سینه های شما ندارند، اما باید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند و بدن شما را به راحتی کشش دهند تا مزاحم ورزش شما نشوند. این نیم تنه برای ورزش هایی مانند یوگا استفاده می شود. در تمرینات یوگا باید انعطاف بدن خود را افزایش دهید، بنابراین نیم تنه زن نباید مانع از انجام صحیح تمرینات شود.


سینه با ساپورت متوسط

در این مدل نیم تنه اسپرت زنانه فعالیت نسبتاً شدیدی دارید. به طور کلی در ورزش هایی مانند ایروبیک، دوچرخه سواری، آهسته دویدن و غیره، شما تحرک متوسطی دارید و تنه شما باید طوری باشد که از بافت قفسه سینه شما در برابر بالا و پایین پریدن یا تحرک بیش از حد محافظت کند.نیم تنه با ساپورت بالا

در این نوع نیم تنه اسپرت زنانه نیاز به ساپورت بالایی دارید و این لباس باید از بافت سینه شما در برابر تمرینات پرفشار محافظت کند. برای انجام تمریناتی مانند دو و میدانی، کراس فیت، طناب زدن و به طور کلی در ورزش هایی که نیاز به پرش و ضربه زیاد دارند، باید از نیم تنه ورزشی زنانه با ساپورت بالا استفاده کنید تا در حین انجام تمرینات به سینه شما آسیب نرسد.

فاکتورهای طلایی و بسیار مهم در انتخاب نیم تنه اسپرت زنانه.

اکنون که اهمیت پوشیدن نیم تنه اسپرت زنانه را درک کرده اید، باید بدانید که چگونه و با چه معیارهایی باید این لباس را انتخاب کنید. اصولا نباید فقط زیبایی ظاهری را ملاک خرید قرار دهید و حتما در خرید نیم تنه اسپرت زنانه باید به نکات مهم توجه کنید.


به رنگ تنه دقت کنید.

اول از همه، برای انجام ورزش و فعالیت های ورزشی به انگیزه قوی نیاز دارید. وقتی اشتیاق و انگیزه داشته باشید، قطعاً تمایل بیشتری به ورزش خواهید داشت. در انتخاب نیم تنه اسپرت برای خانم ها حتما به تم رنگی آن توجه کنید. پوشیدن نیم تنه زنانه با رنگ های شاد و فریاد زدن می تواند انگیزه شما را برای ورزش افزایش دهد و بر روحیه شما تاثیر مثبت بگذارد.


نفوذ پذیری هوا

نیم تنه های ورزشی معمولا از پدها و اسفنج های مخصوص ساخته می شوند. جنس نیم تنه اسپرت خانم ها باید به گونه ای باشد که گردش هوا به راحتی انجام شود. هنگام ورزش بدن شما دمای بسیار بالایی دارد. اگر لباس های شما این گرما را به دام بیندازند، می توانید با مشکلات زیادی روبرو شوید. بهترین انواع نیم تنه های ورزشی برای خانم ها آنهایی هستند که توانایی گردش هوا را دارند و بدن را از گرمای شدید و تعریق شدید دور نگه می دارند..


منبع

علت افتادگی سینه چیست؟

مهم ترین و اصلی ترین علت افتادگی سینه ها تغییرات سنی است. بافت پستان از جمله بافت هایی است که بر خلاف سایر قسمت های بدن به دلیل افزایش سن می تواند باعث ایجاد تغییراتی در این بافت شود. بنابراین افتادگی سینه ها یک پدیده طبیعی است که با افزایش سن در خانم ها اتفاق می افتد.


تفاوت بین کاهش شدید وزن و افزایش وزن نیز می تواند بر افتادگی سینه ها تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که افرادی که در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی از دست می دهند یا اضافه می کنند، تغییراتی در بافت سینه خود دارند که باعث افتادگی، به ویژه کاهش وزن قابل توجهی می شود. مثلاً بعد از جراحی چاقی، کاهش وزن سریع اتفاق می افتد یا در افرادی که رژیم غذایی بیش از 3-4 کیلوگرم در ماه کم می کنند، قطعاً این افراد دچار افتادگی سینه می شوند.

هورمون هایی که باعث شل شدن رحم و باز شدن لگن در دوران بارداری می شوند همین تاثیر را روی سینه ها می گذارند و باعث شل شدن سینه ها می شوند به همین دلیل خانم ها دچار افتادگی سینه می شوند و این ربطی به شیردهی مادر ندارد. و قرار گرفتن در معرض سرطان سینه. بنابراین بارداری خود پدیده ای است که باعث شل شدن بافت سینه می شود.


همه موارد فوق از مهم ترین علل افتادگی سینه در خانم ها هستند.


تاثیر ورزش در جلوگیری از افتادگی سینه ها

داشتن سینه های بزرگ و خوش فرم برای خانم ها باعث افزایش حس اعتماد به نفس آنها می شود و یکی از معیارهای زیبایی در خانم ها می باشد. راه های مختلفی برای جلوگیری از افتادگی سینه وجود دارد که خانم ها باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشند.


به افرادی که می خواهند وزن کم کنند اکیدا توصیه می شود در دوره کاهش وزن ورزش کنند.ورزش‌هایی که می‌توانند از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنند، تمرین‌هایی هستند که روی عضله سینه کار می‌کنند و در طی آن ماهیچه به طور منظم منبسط و منقبض می‌شود. این باعث می شود که سینه ها هنگام کاهش وزن کمتر آویزان شوند.


زنان باردار و زنان مسن نیز می توانند با افزایش سن این تمرینات را انجام دهند تا ماهیچه های بازو یا سینه مرتب و منقبض شوند.


این تمرینات شامل تمریناتی است که شامل وزنه می شود و بازوهای شما را چندین بار در روز باز و بسته می کند، مانند پرس. خانم‌هایی که به باشگاه می‌روند می‌توانند از تمرین پرس سینه استفاده کنند، زیرا این ورزش راه بسیار خوبی برای جلوگیری از افتادگی سینه‌ها است.

تشخیص افتادگی سینه ها

اگر نوک پستان فرد کمتر از خط زیر سینه نباشد، عملاً به آن افتادگی نمی گویند. افتادگی زیادی دارد، به این پدیده افتادگی کاذب می گویند، اما ملاک اصلی افتادگی سینه در واقع مقایسه محل نوک سینه و خط زیر سینه است و بر این اساس به بیمار نشان داد که چه نمره ای دارد و چه درمانی برای او مناسب است.


متأسفانه بسیاری از بیماران اصلاً افتادگی سینه ندارند و فقط به دلیل حفره شدن قسمتی از بافت بالای سینه که پدیده پیری (پیری) و تغییرات طبیعی در بافت سینه است، درخواست این عمل را دارند. با این حال، جراحان سینه اغلب توصیه می کنند که این جراحی انجام نشود زیرا اگر جراح بخواهد قسمت بالایی سینه را پر کند و بخیه بزند، پری قسمت بالایی سینه به تدریج تخلیه می شود و در آینده فرد دچار خواهد شد. یک پدیده ناهمواری یا شیب طبیعی بافت سینه ممکن است از نظر زیبایی خوشایند باشد، اما ممکن است بیمار را راضی نکند.بنابراین، افتادگی با توجه به فاصله مقایسه بین نوک پستان و خط زیر سینه طبقه بندی می شود و مشخص می کند که کدام بیماری کاندید مناسبی برای جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه است.


آیا راهی برای درمان افتادگی سینه وجود دارد؟

طبقه بندی مناسب سینه های افتاده بسیار مهم است. زیرا در تصمیم جراح سینه برای انجام یا عدم انجام جراحی در زنانی که افتادگی سینه را گزارش می کنند بسیار موثر است. ممکن است خانمی به این دلیل که فکر می‌کند سینه‌هایش افتاده است، به بهترین جراح سینه در تهران مراجعه کند، اما جراح سینه ممکن است به بیمارش بگوید که سینه‌هایش افتاده است، زیرا از آناتومی آناتومیک بافت سینه آگاهی کافی دارد. تخیل خود


این به این دلیل است که از نظر زیبایی شناسی سینه، تفاوت هایی در این آناتومی که در ذهن جراح سینه وجود دارد و آنچه در ذهن بیمار وجود دارد، وجود دارد.

آیا افتادگی سینه نیاز به درمان دارد؟

چه افتادگی سینه به طور طبیعی اتفاق بیفتد و چه افتادگی ناشی از افزایش سن، این یک فرآیند طبیعی در بافت سینه است و نیازی به درمان ندارد. طبیعتاً یک خانم 50 ساله نمی تواند شکل سینه های خود را مانند یک خانم 25 ساله حفظ کند و در عمل پدیده پیری در سینه های او دیده می شود. بنابراین، جراح سینه، بدون دیدن چهره یک زن، تنها با مشاهده سینه ها و ماموگرافی می تواند به طور تقریبی سن او را تعیین کند.

https://jamehirani.ir/fa/2022041036624/

شورت یا شورت قاعدگی;

خانم های عزیز بسته به فیزیک بدنی شما به صورت دوره ای پریود می شوید. در این سری از مقالات مرتبط با سلامت بانوان در مورد آن توضیح می دهیم و شما را با لباس زیر مناسب دوره آشنا می کنیم تا بتوانید با آرامش بیشتری این دوران سخت را پشت سر بگذارید.


چرا به شورت نیاز داریم؟

برمودا آنها شبیه لباس های زیر معمولی هستند، اما دارای یک لایه اضافی ویژه هستند که به جلوگیری از ورود خون به لباس در دوران قاعدگی کمک می کند. بسیاری از خانم های عزیز، قبل یا بعد از قاعدگی، روی لباس زیر و شلوار خود لکه دارند. این می تواند بسیار خسته کننده باشد، به خصوص اگر در یک دفتر یا در محوطه دانشگاه کار می کنید. برای جلوگیری از نفوذ خون قاعدگی؛ آنها شورت یا شورت بهداشتی می پوشند.

شورت وینتیج یا شورت چیست؟

شورت یا شورت قاعدگی; این شورت که در انگلیسی Thinx نامیده می شود، یک شورت فاق بلند است که دارای یک پارچه سه لایه از فاق تا پشت شورت (کمر) است. یک لایه پارچه و لایه دوم مش (که خون را جذب می کند) و لایه آخر پارچه است که معمولاً ویسکوز یا نخی است که در دوره قاعدگی پوشیده می شود. به این نوع شورت، لباس زیر پشتی یا شورت قدیمی نیز می گویند. برای یافتن بهترین مدل شلوارک کافی است عبارت «شورت» را در گوگل جستجو کنید.


بهترین مدل شورت کدام است؟

همانطور که در مطالب قبلی در مورد پرفروش ترین و بهترین مدل های لباس زیر زنانه، شورت و سوتین در جهان توضیح دادیم، لباس زیر زنانه در مدل های مختلفی تولید می شود که هر کدام هدف و کاربرد خاصی دارند. بر اساس آمار فروش عمده فروشان لباس زیر مانند NBB، Cosa و Angel. بهترین مدل های شورت که جزو پرفروش ترین ها بودند، مدل های ساده اما باکیفیت این نوع شورت بودند.طبق آمار، شورت هایی مانند: شورت یا شورت قاعدگی 524، شورت یا شورت قاعدگی 525، شورت دوره 618 به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب و قیمت مناسب لباس زیر، جزو پرفروش ترین و بهترین مدل های قاعدگی هستند. شورت در ایران


برای مشاهده هر یک از این مدل ها، کافی است نام مدل را در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال فروشگاه های معروف لباس زیر ایرانی فیلم های محصولات را نیز در فروشگاه های خود قرار داده اند.


نکات طلایی هنگام خرید پیراهن زنانه

هنگام خرید شورت وینتیج بهتر است به موارد زیر توجه کنید:


حتما سایز شورت قاعدگی خود را با سایز بند خود مقایسه کنید.

با مشاهده فیلم محصول از کیفیت شورت قاعدگی خود مطمئن شوید.

از فروشگاه معتبر خرید کنید

بهتر است شورت را هر 12 ساعت یکبار عوض کنید.

شورت نخی قدیمی بپوشید.

https://e-tonekabon.ir/حقایقی-که-درمورد-شورت-زنانه-مخصوص-پریو/

چه نوع سوتین مناسب است؟

باید از پنبه، از مواد با کیفیت ساخته شود. قابل شستشو به این معنا که آب تغییر اندازه نمی دهد.


اگر اسفنجی است عرق نکنید و به سینه ها فشار نیاورید. رنگ استفاده شده روی آن روی بدنه نمی ماند. گیره های آن زنگ نمی زند.


روی بدن اثری بر جای نمی گذارد و باعث کبودی و قرمزی پوست نمی شود. اندازه های مختلف آورده شد.


سینه های زنان بدون سوتین مناسب نبود و اعتماد به نفس آنها را پایین می آورد. در واقع سینه بدون سوتین آویزان، بد شکل و حجم آن کم است. هنگام دویدن بالا و پایین می رود و اعصاب فرد را خرد می کند.


یک سوتین خوب چگونه باید باشد؟

دختر سوتین در برخی موارد نمی تواند آن را به درستی ببندد. برای این منظور در مطالب قبلی روش "سوتین پوشیدن" آموزش داده شده است. سوتین کار خود را در جامعه بهتر انجام می دهد و با برخی از فعالیت هایی که نیاز به تحرک دارند مشکلی ندارد.

چگونه یک سوتین مناسب بخریم؟

نه تنها سوتین باید عدد صحیح باشد، بلکه اندازه سینه باید دقیقاً اندازه سینه شما باشد، در غیر این صورت شما سایز سوتین خود را می خرید و سپس متوجه می شوید که سینه پهن یا باریک است.

اگر سوتین تا انتها روی سینه شما نمی خوابد، به این معنی است که برای شما خیلی کوچک است و باید سایز بزرگتر بخرید.

اگر قسمت بالای سینه شما از سوتین بیرون زد، علامت دیگری است که برای شما کوچک است و باید سایز بزرگتری انتخاب کنید.

اگر سینه بند آستر روی سینه های شما را بلند می کند، به این معنی است که برای شما خیلی پهن است و باید سایز کوچکتر را امتحان کنید.

اگر بند سوتین شما شانه های شما را آزار می دهد، به این معنی است که اندازه سوتین شما اشتباه است. یک سایز کوچکتر و یک سایز بزرگتر را امتحان کنید تا عدد صحیح را بیابید.آخرین نکته برای خرید یک سوتین خوب این است که به اندازه فنجان مناسب اکتفا نکنید و حتماً قبل از خرید آن را در یک سالن پرو امتحان کنید.

یک سوتین خوب چگونه باید باشد؟

سوتین مناسب

باید از پنبه، از مواد با کیفیت ساخته شود. قابل شستشو به این معنا که آب تغییر اندازه نمی دهد.


اگر اسفنجی است عرق نکنید و به سینه ها فشار نیاورید. رنگ استفاده شده روی آن روی بدنه نمی ماند. گیره های آن زنگ نمی زند.


روی بدن اثری بر جای نمی گذارد و باعث کبودی و قرمزی پوست نمی شود. اندازه های مختلف آورده شد.

عوارض سوتین بهاره

در برخی از انواع از فنر برای شکل دهی بهتر گودی ها استفاده می شود. حتما از نوع فنری برای مدت کوتاه و نه دائمی استفاده کنید. زیرا فشار روی سینه ها می تواند در دراز مدت باعث سرطان شود. اگر سایز خود را درست انتخاب کنید تا فنرها به سینه فشار نیاورند، عارضه خاصی ایجاد نمی شود.

https://butyle.ir/mag/bra-cup/

شورت یا شورت قاعدگی

شورت یا شورت قاعدگی
قاعدگی با تغییرات هورمونی، درد خونریزی و ضعف جسمانی در زنان همراه است. برای بسیاری از زنان، این دوره می تواند یک دوره استرس زا با استرس و حساسیت بالا باشد.

در این دوره پوشش داخلی رحم از بین می رود و همراه با سایر عفونت ها خون از بدن خارج می شود و لایه جدیدی در دیواره داخلی رحم ایجاد می شود که نقش حیاتی در سلامت و بارداری زن دارد.

به عبارت دیگر قاعدگی نشان دهنده سلامت دستگاه تناسلی و باروری زن است و نقش مهمی در رفع عفونت های رحمی دارد.

 برای تسهیل قاعدگی یکی از محصولات بهداشتی طراحی و تولید شده برای خانم ها شورت یا شورت قاعدگی می باشد.
شورت چیست؟ کاربرد آن چیست؟
شورت یا تینکس شلوار کوتاهی است که برای زنان در دوران قاعدگی نشان داده می شود. تینکس نام شرکتی است که محصولات بهداشتی زنانه را در نیویورک تولید می کند که محصولات آن در بین خانم ها بسیار محبوب بود و تینکس برای دوره قاعدگی خانم ها و نمادهایی برای بی اختیاری ادرار خانم ها تولید می کرد.
تا جایی که مجلاتی مانند Time and Company شورت قاعدگی تولید شده توسط Tenix را به عنوان یکی از بهترین محصولات سال 2015 معرفی کردند. به همین دلیل است که بسیاری از خانم ها شورت قاعدگی را به عنوان شورت می شناسند.

جالب است بدانید که در واقع شورت اختراع شده توسط شرکت تینکس در دو فناوری مختلف طراحی شده است، یکی برای قاعدگی و جذب خون و دیگری برای جذب ادرار برای استفاده در بی اختیاری ادرار زنانه.

حالا با این توضیح مختصر در مورد شلوارک، ممکن است برای بسیاری از ما این سوال پیش بیاید.

تفاوت شلوارک زنانه با شلوارک چیست؟ چرا در دوران قاعدگی شلوارک بپوشیم؟

مزایای پوشیدن شورت به جای شلوارک در دوران قاعدگی خانم ها
1- شورت تنفس پذیر است

شورت از پارچه ای ساخته شده است که تنفس خوبی دارد و جریان هوا به خوبی رد و بدل می شود.این شورت می تواند بوی بد ناشی از خونریزی را دفع کند.
 پارچه Shortx قابلیت جذب رطوبت و حذف آن را دارد. این ویژگی خشک ماندن و از بین بردن بوی خونریزی در دوران قاعدگی در خانم ها بسیار مهم است.

2- شورتکس ظرفیت جذب بالایی دارد

یکی از مشکلات بزرگ خانم ها در دوران قاعدگی احتمال برگشت خون به شورت و سپس به لباس است. شورت یا شورت قاعدگی طوری طراحی شده است که دارای فیبر باشد.
داشتن ظرفیت بالایی در جذب خون. و در صورت نشت خون از نوار بهداشتی، احتمال نشتی و لک شدن لباس بیرونی شما به حداقل می رسد.
3- شورت خاصیت ضد میکروبی دارد

شورت تنفسی به دلیل ترشح خون در دوران قاعدگی و ایجاد محیطی آلوده در نوار بهداشتی می تواند از رشد و تکثیر بیشتر باکتری ها و میکروب ها جلوگیری کند و در برابر رشد بیشتر و نشت آلودگی مقاوم است.

4- شورت دارای لایه محافظ است

یکی دیگر از مزیت های شلوارک نسبت به شورت قاعدگی، طراحی یک لایه محافظ پارچه ریسمانی در داخل شورت در قسمت فاق است. این لایه محافظ به شما در برابر آلودگی لباس هایتان محافظت بیشتری می کند.

5. شورت باعث افزایش اعتماد به نفس زنان می شود

با توجه به ویژگی های شورت که در بالا ذکر شد، خانم هایی که در دوران قاعدگی شلوارک می پوشند، در محیط کار و فعالیت های روزانه خود اعتماد به نفس و راحتی بیشتری خواهند داشت.

6- شستن شورت راحتتر از شورت است

 به یاد داشته باشید که برای حفظ سلامت واژن خود باید هر روز لباس زیر خود را تعویض کنید. با توجه به اینکه شورت زنانه از مواد مختلفی ساخته می شود، شستن شورت زنانه که لکه خون روی آن دیده می شود دشوار است. لکه های خون ممکن است محو شوند، اما اثری از خود به جای می گذارند.این نکته در مورد پارچه شورت هم رعایت می شود و شستن شورت بسیار راحت تر از شورت است و لکه های خون بدون هیچ ردی پاک می شود.

نکته: شورت یا شورت قاعدگی در واقع لباس زیر حمایتی است که می توان آن را برای حمایت در دوران قاعدگی با نوار بهداشتی یا تامپون پوشید.
اگرچه الیاف موجود در شورت قابلیت جذب بالایی در خون دارد، اما شورت را نمی توان به تنهایی و بدون تامپون یا نوار بهداشتی مخصوصاً در روزهای اول خونریزی یا اوج خونریزی استفاده کرد.
نحوه شستن شورت یا شورت قاعدگی
برای شستن شورت از ماشین لباسشویی یا نرم کننده استفاده نکنید. زیرا می تواند به خاصیت ضد میکروبی و تنفسی شورت آسیب برساند.

شورت خود را حتما با دست، مواد شوینده ملایم و آب سرد بشویید و پس از آبگیری آن را در فضای باز و زیر نور آفتاب برای بهداشت بهتر و از بین بردن میکروب ها قرار دهید.

در نهایت همانطور که قبلا گفتیم هر لباس زیر بسته به کاربرد طراحی و تولید می شود. برای حفظ سلامت دستگاه تناسلی بهتر است خانم ها موارد مصرف انواع لباس زیر را بشناسند و هر نوع لباس زیر را بر اساس کاربرد و کاربرد آن تهیه و استفاده کنند.
 در میان محصولاتی که برای سلامت بانوان طراحی شده است، شورتکس به دلیل جذب خون بالا، قابلیت تنفس، رطوبت گیر و خاصیت ضد میکروبی، انتخابی مناسب برای دوران قاعدگی بانوان می باشد. همچنین پوشیدن شورت در دوران قاعدگی از لک شدن و آلوده شدن سایر شورت های شما جلوگیری می کند.