مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

شورت یا شورت قاعدگی

شورت یا شورت قاعدگی
قاعدگی با تغییرات هورمونی، درد خونریزی و ضعف جسمانی در زنان همراه است. برای بسیاری از زنان، این دوره می تواند یک دوره استرس زا با استرس و حساسیت بالا باشد.

در این دوره پوشش داخلی رحم از بین می رود و همراه با سایر عفونت ها خون از بدن خارج می شود و لایه جدیدی در دیواره داخلی رحم ایجاد می شود که نقش حیاتی در سلامت و بارداری زن دارد.

به عبارت دیگر قاعدگی نشان دهنده سلامت دستگاه تناسلی و باروری زن است و نقش مهمی در رفع عفونت های رحمی دارد.

 برای تسهیل قاعدگی یکی از محصولات بهداشتی طراحی و تولید شده برای خانم ها شورت یا شورت قاعدگی می باشد.
شورت چیست؟ کاربرد آن چیست؟
شورت یا تینکس شلوار کوتاهی است که برای زنان در دوران قاعدگی نشان داده می شود. تینکس نام شرکتی است که محصولات بهداشتی زنانه را در نیویورک تولید می کند که محصولات آن در بین خانم ها بسیار محبوب بود و تینکس برای دوره قاعدگی خانم ها و نمادهایی برای بی اختیاری ادرار خانم ها تولید می کرد.
تا جایی که مجلاتی مانند Time and Company شورت قاعدگی تولید شده توسط Tenix را به عنوان یکی از بهترین محصولات سال 2015 معرفی کردند. به همین دلیل است که بسیاری از خانم ها شورت قاعدگی را به عنوان شورت می شناسند.

جالب است بدانید که در واقع شورت اختراع شده توسط شرکت تینکس در دو فناوری مختلف طراحی شده است، یکی برای قاعدگی و جذب خون و دیگری برای جذب ادرار برای استفاده در بی اختیاری ادرار زنانه.

حالا با این توضیح مختصر در مورد شلوارک، ممکن است برای بسیاری از ما این سوال پیش بیاید.

تفاوت شلوارک زنانه با شلوارک چیست؟ چرا در دوران قاعدگی شلوارک بپوشیم؟

مزایای پوشیدن شورت به جای شلوارک در دوران قاعدگی خانم ها
1- شورت تنفس پذیر است

شورت از پارچه ای ساخته شده است که تنفس خوبی دارد و جریان هوا به خوبی رد و بدل می شود.این شورت می تواند بوی بد ناشی از خونریزی را دفع کند.
 پارچه Shortx قابلیت جذب رطوبت و حذف آن را دارد. این ویژگی خشک ماندن و از بین بردن بوی خونریزی در دوران قاعدگی در خانم ها بسیار مهم است.

2- شورتکس ظرفیت جذب بالایی دارد

یکی از مشکلات بزرگ خانم ها در دوران قاعدگی احتمال برگشت خون به شورت و سپس به لباس است. شورت یا شورت قاعدگی طوری طراحی شده است که دارای فیبر باشد.
داشتن ظرفیت بالایی در جذب خون. و در صورت نشت خون از نوار بهداشتی، احتمال نشتی و لک شدن لباس بیرونی شما به حداقل می رسد.
3- شورت خاصیت ضد میکروبی دارد

شورت تنفسی به دلیل ترشح خون در دوران قاعدگی و ایجاد محیطی آلوده در نوار بهداشتی می تواند از رشد و تکثیر بیشتر باکتری ها و میکروب ها جلوگیری کند و در برابر رشد بیشتر و نشت آلودگی مقاوم است.

4- شورت دارای لایه محافظ است

یکی دیگر از مزیت های شلوارک نسبت به شورت قاعدگی، طراحی یک لایه محافظ پارچه ریسمانی در داخل شورت در قسمت فاق است. این لایه محافظ به شما در برابر آلودگی لباس هایتان محافظت بیشتری می کند.

5. شورت باعث افزایش اعتماد به نفس زنان می شود

با توجه به ویژگی های شورت که در بالا ذکر شد، خانم هایی که در دوران قاعدگی شلوارک می پوشند، در محیط کار و فعالیت های روزانه خود اعتماد به نفس و راحتی بیشتری خواهند داشت.

6- شستن شورت راحتتر از شورت است

 به یاد داشته باشید که برای حفظ سلامت واژن خود باید هر روز لباس زیر خود را تعویض کنید. با توجه به اینکه شورت زنانه از مواد مختلفی ساخته می شود، شستن شورت زنانه که لکه خون روی آن دیده می شود دشوار است. لکه های خون ممکن است محو شوند، اما اثری از خود به جای می گذارند.این نکته در مورد پارچه شورت هم رعایت می شود و شستن شورت بسیار راحت تر از شورت است و لکه های خون بدون هیچ ردی پاک می شود.

نکته: شورت یا شورت قاعدگی در واقع لباس زیر حمایتی است که می توان آن را برای حمایت در دوران قاعدگی با نوار بهداشتی یا تامپون پوشید.
اگرچه الیاف موجود در شورت قابلیت جذب بالایی در خون دارد، اما شورت را نمی توان به تنهایی و بدون تامپون یا نوار بهداشتی مخصوصاً در روزهای اول خونریزی یا اوج خونریزی استفاده کرد.
نحوه شستن شورت یا شورت قاعدگی
برای شستن شورت از ماشین لباسشویی یا نرم کننده استفاده نکنید. زیرا می تواند به خاصیت ضد میکروبی و تنفسی شورت آسیب برساند.

شورت خود را حتما با دست، مواد شوینده ملایم و آب سرد بشویید و پس از آبگیری آن را در فضای باز و زیر نور آفتاب برای بهداشت بهتر و از بین بردن میکروب ها قرار دهید.

در نهایت همانطور که قبلا گفتیم هر لباس زیر بسته به کاربرد طراحی و تولید می شود. برای حفظ سلامت دستگاه تناسلی بهتر است خانم ها موارد مصرف انواع لباس زیر را بشناسند و هر نوع لباس زیر را بر اساس کاربرد و کاربرد آن تهیه و استفاده کنند.
 در میان محصولاتی که برای سلامت بانوان طراحی شده است، شورتکس به دلیل جذب خون بالا، قابلیت تنفس، رطوبت گیر و خاصیت ضد میکروبی، انتخابی مناسب برای دوران قاعدگی بانوان می باشد. همچنین پوشیدن شورت در دوران قاعدگی از لک شدن و آلوده شدن سایر شورت های شما جلوگیری می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد