مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

چگونه می توان دکوراسیون سنتی برای خانه خود داشت؟

وقتی وارد خانه های بزرگ و قدیمی می شویم ، همه انتظار یک آرایش سبک کلاسیک و حتی سنتی را داریم. حوض کاشی کاری شده پر از ماهی با گلدانهای رنگی در لبه آن چیده شده ، رایحه مست کننده درخت نارنج بهار ، پله ها و ایوان بزرگی که به خانه ای با دیوارهای پر از قاب ، طاقچه هایی با چراغ های روغن و ظروف مسی ، صندوق چوبی ، قدیمی و نوستالژیک منتهی می شود . مبلمان ، فرش دستبافت ، پنجره های بزرگ و گاهی اوقات با شیشه های رنگی و پشتی و سماور در حال جوشیدن با صدای آب و عطر چای و دارچین و محیطی که برای همه کسانی که آخر هفته لذت می برند از خانه مادربزرگ لذت می برند ، یادآور خاطرات شیرین کودکی است.

اما این سبک از چیدمان مدت هاست که به فراموشی سپرده شده و اکنون مدرن ترین روش ها در زمینه دکوراسیون داخلی وارد شده اند. خانه های بزرگ با کف چوبی ، مبلمان گران قیمت و لوکس ، لوسترهای براق و هر آنچه نماد مدرن بودن است. با این حال ، سبک سنتی و ایرانی حتی در مدرن ترین و مجلل ترین خانه های ایرانی نیز بخشی جدایی ناپذیر است. زیرا چیدمان سنتی ایرانی هنوز در دنیا بی نظیر است و حرف هایی برای گفتن دارد.

اگر خانه بزرگی دارید و می خواهید آن را به سبک مدرن اما با رنگ ها و مینای دندان های سنتی تزیین کنید ، می توانید توزیع آن را در چند سبک مختلف متناسب با سلیقه خود طراحی کنید در این بخش ما ایده هایی را برای دکوراسیون منزل با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا بتوانید با الهام از آنها و ایده های شخصی خود خانه خود را به دلخواه آرایش کنید.

مرز بین طرح های سنتی و مدرن

برای این کار می توانید خانه را به دو قسمت جداگانه مدرن و سنتی تقسیم کنید. یک قسمت با مبلمان راحت و نقاشی های شیک و مدرن با ترکیبی از رنگ های مختلف و به اصطلاح مد و مجسمه های مدرن ، در حالی که قسمت دیگر با صنایع دستی آنتیک و عناصر تزئینی تزئین شده است. بسته به سلیقه خود می توانید از فرش دستباف یا گلیم طرح دار استفاده کنید. و فرشهایی که با تخته سه لا دست ساز و همچنین محصولات تزئینی و صنایع دستی سنتی استفاده می شود.

برخی از مردم در شهرهایی که بازدید می کنند صنایع دستی خریداری می کنند و از آنها برای تزئین خانه خود استفاده می کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید می توانید بخشی از دیوار خانه را برای نصب این وسایل انتخاب کنید. ایده عالی دیگری که می توانید برای تزئین دیوار خود استفاده کنید افزودن لباس های سنتی از شهرهای مختلف به عکس هایتان است که امروزه در بیشتر شهرها قابل تهیه است. برخی نیز به تزئین خانه با دست خود علاقه مند هستند که جذابیت خاص خود را نیز دارد.

 

نوع دیگر طراحی سنتی استفاده از مبلمان مشبک چوبی با روکش های مختلف است. برای این کار می توانید از جعبه های چوبی استفاده کنید یا چمدان های رنگارنگ قدیمی را جمع کنید.

برخی افراد دوست دارند از تختخواب های پوشیده از گلیم و قالیچه ها و قلیان های زیبا به سبک کافی شاپ و صندلی های خود استفاده کنند.

این سبک خانه را به دو قسمت متناقض تقسیم می کند که مطمئناً توجه هر بازدید کننده ای را به خود جلب خواهد کرد.

تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

برخلاف این جدایی ، برخی افراد ترجیح می دهند این ترتیب را ترکیب کنند. از دیدگاه ترکیب دکوراسیون سنتی و دکوراسیون مدرن می توان گفت که این سبک از محبوبیت بیشتری برخوردار است ، زیرا در بیشتر خانه ها شاهد استفاده از وسایل دکوراسیون سنتی با اصطلاحا اکسسوری های سطح بالا هستیم .این نوع نیز متناقض است. دیگر برای ما طبیعی ، زیبا و جذاب نیست.

نقاشی دیواری و هر آنچه در مورد آن باید بدانید.

آشنایی با نقاشی دیواری

یکی از مهمترین اجزای هر خانه دیوارهای داخلی و خارجی آن است. مردم می توانند از دیوارها برای نشان دادن خلاقیت و سلیقه خود استفاده کنند. به عنوان مثال می توانید روی آن نقاشی کنید. نقاشی دیواری از دوران باستان تا به امروز ادامه داشته است. زیرا می تواند به طور کلی ظاهر خانه را تغییر داده و آن را نوسازی کند. در گذشته مردم این کار را با برس انجام می دادند ، اما کم کم این هنر جذب طراحان دکوراسیون شد و شکل مدرن و ظریف تری به خود گرفت. طراحان روانشناسی دیوار ، روانشناسی رنگ ، سبک دکوراسیون ، جلوه رنگ و غیره را در نظر می گیرند.

 

رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوارها.

وقتی مردم تصمیم می گیرند دیوارها را نقاشی کنند ، باید رنگ مناسب را انتخاب کنند. زیرا این انتخاب مهمترین قسمت آن است. در انتخاب رنگ موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفت. مهمترین این نکات شامل موارد زیر است.

 

اگر دوست دارید همه دیوارهای خانه خود را نقاشی کنید ، بهتر است یک رنگ انتخاب کنید و از آن در حجم های مختلف استفاده کنید. در واقع از رنگ روشن استفاده کنید.

برای انتخاب رنگ مناسب برای دیوارهای اتاق خواب و اتاق نشیمن ، باید به مبلمان توجه کنید و رنگی متناسب با آن انتخاب کنید. البته می توانید از ترکیبی از رنگ هایی که ترکیب می شوند استفاده کنید.

اگر اتاق خواب و اتاق نشیمن شما کوچک است ، بهتر است برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگتر و روشن تر به نظر برسد.

برخی از افراد دوست دارند برای هر اتاق پذیرایی و سرسرا از رنگ دیگری استفاده کنند. اگر این سلیقه شماست ، اتاق ها و راهروها را به رنگ خاکستری رنگ کنید تا بتوانید بین آنها تناسب ایجاد کنید.

بعضی از خانه ها دیوارهای بلندی دارند و مردم دوست دارند آنها را پایین تر نشان دهند. برای این کار ، این افراد باید نقاشی دیواری را تا 30 سانتی متر بر روی سقف به پایان برسانند و ادامه ندهند. سقف ها را نیز می توان تیره کرد. این باعث کوتاهتر شدن دیوارها می شود.

بعضی از خانه ها دیوارهای کوتاهی دارند ، مردم می توانند دیوارها را تا سقف ادامه دهند و از رنگ های روشن برای بلندتر نشان دادن دیوارها استفاده کنند.

برای رنگ آمیزی دیوارها رنگ های خنثی وجود دارد که می تواند نقایص و مشکلات موجود در خانه را برطرف کند.

یک هنرمند باتجربه انتخاب کنید

با توجه به اهمیت رنگ آمیزی ساختمان ، توجه و تحقیق کافی در هنگام انتخاب یک هنرمند و تیم وی ضروری است ، زیرا هرگونه ضعف در کار هنرمند منجر به نتیجه نهایی ، خطاها و مشکلات می شود و رفع این امر باعث ایجاد یک بسیاری از مشکلات مانند استفاده از رنگهای نامناسب و بی کیفیت ، عدم سلیقه در نقاشی ، ترکیبی از رنگهای نامناسب. در همین راستا ، آچارا از همان ابتدای فعالیت خود تا امروز به این سرویس توجه ویژه ای داشته است و امکان مشاهده قیمت در ابتدای کار را برای متقاضیان خدمات نقاشی و همچنین هنرمندانی که مقایسه با یکدیگر را ارائه می دهند ، از جمله رزومه ، نمونه کار ، نظرات سایر مشتریان و تعداد کارهایی که در Achar انجام داده اند ، سپس هنرمند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع لوله های غیر فلزی

انواع لوله های غیر فلزی

لوله سیمانی

به طور کلی ، باید بدانید که لوله های سیمانی عمدتا برای لوله های فاضلاب استفاده می شود و یکی از انواع آن لوله سیمان مقاوم در برابر آتش است که مخصوص شومینه های کباب پز ، شومینه ، بسته نرم افزاری و اتاق ماشین سازی است. همچنین باید توجه داشت که این نوع لوله ها نیازی به عایق کاری ندارند و عایق بندی مناسبی محسوب می شوند.

 

لوله پلاستیکی

انواع دیگر لوله های غیر فلزی که در تاسیسات استفاده می شود شامل لوله های پلاستیکی است. در واقع لوله های پی وی سی ، پلی اتیلن و پروپیلن در گروه لوله های پلاستیکی قرار دارند.

اگرچه لوله های پلاستیکی دارای اشکالات و مشکلات خاص خود هستند ، از جمله آسیب پذیری آنها در برابر نور خورشید و محدودیت های دما ، اما انواع خاصی از لوله ها مناسب ترین انتخاب برای کاربردهای خاص هستند. از طرف دیگر ، به دلیل پیشرفت روزافزون دانش و فناوری صنایع پتروشیمی و علم مهندسی پلیمر ، روشهایی برای تقویت و بهبود کیفیت و کیفیت لوله های پلاستیکی و نقص آنها ایجاد شده است که بسیار موثر.

از مزایای این نوع لوله ها می توان به هزینه کم ، تعمیر آسان در صورت آسیب دیدگی ، نبود زنگ زدگی ، وزن کم ، حمل و نقل آسان ، یکنواختی دیواره داخلی لوله ها و عدم نیاز به عایق اشاره کرد.

لوله نوع پیوتر

مواد تخته سه لا یا تخته سه لا یک پلاستیک پر کاربرد است ، این ماده در حال حاضر به طور گسترده ای در ساختارهای مصنوعی استفاده می شود. در سالهای اخیر ، چوب جایگزین چوب ، سیمان و سرامیک شده است. در ساخت لوله های برقی ، لوله های فاضلاب ، مجراها و تاسیسات ، کف و سقف و به شکل نرم برای عایق بندی و پوشش کابل های الکتریکی کاربرد دارد.

 

لوله پلی بوتیلن

پلی بوتیلن نوعی لوله رزین مصنوعی است که به طور گسترده ای در ساخت لوله کشی و تأمین آب ساختمانهای مسکونی و تجاری استفاده می شود. امروزه این محصول به دلیل قیمت مناسب و سهولت نصب به عنوان جایگزینی برای لوله های مسی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه استفاده از این نوع لوله ها با پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان رایج شده است زیرا لوله های پلی بوتیلن در برابر یخ زدگی ، زنگ زدگی ، خوردگی ، خاک های اسیدی و مقیاس بسیار مقاوم هستند.

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن به سادگی لوله ای ساخته شده از پلی اتیلن است و این مواد از عوامل مزایای بی شمار این نوع لوله ها هستند. لوله های پلی اتیلن با کیفیت بالا ، بارگیری و حمل و نقل لوله ها و لوازم جانبی پلی اتیلن با سهولت ، وزن نسبتاً کم ، نصب سریع و آسان ، این نوع لوله ها را به بهترین گزینه در پروژه های مختلف تبدیل کرده است.

از این نوع لوله ها در تأمین آب ، شبکه های گاز ، شبکه های فاضلاب ، خطوط انتقال ، خطوط برق ، ارتباطات و لوله های فاضلاب و زهکشی استفاده می شود.


لوله پروپیلن

سیستم های لوله کشی پلی پروپیلن به طور گسترده ای در صنعت استفاده می شود. وزن سبک ، مقاومت در برابر جوشکاری و مقاومت در برابر سایش ، لوله این ماده را بسیار مقاوم می کند. علاوه بر این ، لوله های پلی پروپیلن از ویژگی های عایق حرارتی و الکتریکی خوبی برخوردار هستند. در طولانی مدت ، دمای بالا تا 90 درجه سانتیگراد بر ساختار لوله های پلی پروپیلن تأثیر نخواهد گذاشت. همچنین دارای مقاومت شیمیایی عالی در برابر آب ، محلول های اسیدی ، قلیایی ، نمک ها و انواع حلال های آلی است.