مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

انواع لوله های غیر فلزی

انواع لوله های غیر فلزی

لوله سیمانی

به طور کلی ، باید بدانید که لوله های سیمانی عمدتا برای لوله های فاضلاب استفاده می شود و یکی از انواع آن لوله سیمان مقاوم در برابر آتش است که مخصوص شومینه های کباب پز ، شومینه ، بسته نرم افزاری و اتاق ماشین سازی است. همچنین باید توجه داشت که این نوع لوله ها نیازی به عایق کاری ندارند و عایق بندی مناسبی محسوب می شوند.

 

لوله پلاستیکی

انواع دیگر لوله های غیر فلزی که در تاسیسات استفاده می شود شامل لوله های پلاستیکی است. در واقع لوله های پی وی سی ، پلی اتیلن و پروپیلن در گروه لوله های پلاستیکی قرار دارند.

اگرچه لوله های پلاستیکی دارای اشکالات و مشکلات خاص خود هستند ، از جمله آسیب پذیری آنها در برابر نور خورشید و محدودیت های دما ، اما انواع خاصی از لوله ها مناسب ترین انتخاب برای کاربردهای خاص هستند. از طرف دیگر ، به دلیل پیشرفت روزافزون دانش و فناوری صنایع پتروشیمی و علم مهندسی پلیمر ، روشهایی برای تقویت و بهبود کیفیت و کیفیت لوله های پلاستیکی و نقص آنها ایجاد شده است که بسیار موثر.

از مزایای این نوع لوله ها می توان به هزینه کم ، تعمیر آسان در صورت آسیب دیدگی ، نبود زنگ زدگی ، وزن کم ، حمل و نقل آسان ، یکنواختی دیواره داخلی لوله ها و عدم نیاز به عایق اشاره کرد.

لوله نوع پیوتر

مواد تخته سه لا یا تخته سه لا یک پلاستیک پر کاربرد است ، این ماده در حال حاضر به طور گسترده ای در ساختارهای مصنوعی استفاده می شود. در سالهای اخیر ، چوب جایگزین چوب ، سیمان و سرامیک شده است. در ساخت لوله های برقی ، لوله های فاضلاب ، مجراها و تاسیسات ، کف و سقف و به شکل نرم برای عایق بندی و پوشش کابل های الکتریکی کاربرد دارد.

 

لوله پلی بوتیلن

پلی بوتیلن نوعی لوله رزین مصنوعی است که به طور گسترده ای در ساخت لوله کشی و تأمین آب ساختمانهای مسکونی و تجاری استفاده می شود. امروزه این محصول به دلیل قیمت مناسب و سهولت نصب به عنوان جایگزینی برای لوله های مسی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه استفاده از این نوع لوله ها با پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان رایج شده است زیرا لوله های پلی بوتیلن در برابر یخ زدگی ، زنگ زدگی ، خوردگی ، خاک های اسیدی و مقیاس بسیار مقاوم هستند.

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن به سادگی لوله ای ساخته شده از پلی اتیلن است و این مواد از عوامل مزایای بی شمار این نوع لوله ها هستند. لوله های پلی اتیلن با کیفیت بالا ، بارگیری و حمل و نقل لوله ها و لوازم جانبی پلی اتیلن با سهولت ، وزن نسبتاً کم ، نصب سریع و آسان ، این نوع لوله ها را به بهترین گزینه در پروژه های مختلف تبدیل کرده است.

از این نوع لوله ها در تأمین آب ، شبکه های گاز ، شبکه های فاضلاب ، خطوط انتقال ، خطوط برق ، ارتباطات و لوله های فاضلاب و زهکشی استفاده می شود.


لوله پروپیلن

سیستم های لوله کشی پلی پروپیلن به طور گسترده ای در صنعت استفاده می شود. وزن سبک ، مقاومت در برابر جوشکاری و مقاومت در برابر سایش ، لوله این ماده را بسیار مقاوم می کند. علاوه بر این ، لوله های پلی پروپیلن از ویژگی های عایق حرارتی و الکتریکی خوبی برخوردار هستند. در طولانی مدت ، دمای بالا تا 90 درجه سانتیگراد بر ساختار لوله های پلی پروپیلن تأثیر نخواهد گذاشت. همچنین دارای مقاومت شیمیایی عالی در برابر آب ، محلول های اسیدی ، قلیایی ، نمک ها و انواع حلال های آلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد