مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

عایق بندی یکی از راههای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان است

یکی از مهمترین اصول در ساخت و سازهای امروزی مسئله بهینه سازی مصرف با تغییر الگوی مصرف انرژی است. با استفاده از عایق بندی ساختمان خارجی می توان مصرف انرژی در ساختمان را کنترل و به حداقل رساند. در یک خانه پایدار ، تمام اصول عایق بندی رعایت شده است. این خانه ها سازگار با محیط زیست هستند و کمترین میزان انرژی را مصرف می کنند.

مصرف انرژی در ایران چهار برابر ژاپن است!

این گوشه ها پر از نیاز به صرفه جویی در انرژی و باقی ماندن منابع طبیعی محدود برای آینده است. اما واقعیت این است که حتی با وجود پس انداز ، مصرف انرژی در ایران هنوز بسیار زیاد است. به نظر می رسد مشکل از جای دیگری بوجود آمده است که با صرفه جویی قابل حل نیست. این آمار ممکن است عجیب به نظر برسد. اما میزان مصرف انرژی در ایران 14 برابر ژاپن و 4.4 برابر مصرف جهانی است.

مصرف زیاد انرژی آسیب بزرگی به اقتصاد کشور وارد می کند. علاوه بر این ، امنیت انرژی در معرض خطر است و محیط زیست آسیب جدی می بیند. واقعیت این است که ایران پروتکل های بین المللی زیست محیطی را امضا کرده است و در حالی که این وضعیت ادامه دارد ، بعید نیست حتی یک جریمه نقدی نیز پرداخت کند.

تعداد کمی از مردم می دانند که بیشتر کل انرژی مصرفی مربوط به بخش ساخت و ساز است. پوسته خارجی ساختمان عایق بندی نشده است ، بنابراین به طور متوسط ​​حدود 35٪ از انرژی از طریق دیوارهای جانبی ، 25٪ از سقف ، 10٪ از کف و 20٪ از انرژی هدر می رود. 30٪ از پنجره ها فاصله دارد.

به دلیل محدودیت منابع طبیعی و هزینه بالای مصرف انرژی ، اهمیت عایق بندی خارجی ساختمان بیشتر نمایان می شود.

ساختمان انرژی صفر چیست؟

امروزه حتی نیاز به ساختن ساختمانهایی با عایق خارجی بیش از فرهنگ سازی برای صرفه جویی اهمیت دارد. زیرا توجه به عایق بندی بیرونی ساختمان یک کار اساسی است و باعث می شود پس انداز در شکل فعلی آن دیگر چندان ضروری نباشد.

جالب است بدانید که ساختمانهایی به نام "ساختمانهای با انرژی صفر" وجود دارند که برای بهینه سازی مصرف طراحی شده اند و مصرف انرژی در ساختمان شما تقریباً صفر است. زیرا این ساختمان ها برای تأمین انرژی خود طراحی شده اند. ساختمان با انرژی صفر در واقع نیازهای ساختمان را کاهش می دهد و سپس با استفاده از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی مصرف انرژی را به حداقل می رساند.

بهینه سازی انرژی در یک ساختمان با انرژی صفر

نام "انرژی صفر" معمولاً به معنای بهینه سازی مصرف انرژی در طول زمان است. اما در واقع بخشی از بهینه سازی مصرف در این ساختمان ها مربوط به مصرف انرژی در حین ساخت و بهره برداری ، مصالح و تجهیزات است.

بهینه سازی مصرف به دو روش انجام می شود. ابتدا تقاضای انرژی به حداقل می رسد و سپس انرژی مورد نیاز با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر تأمین می شود. میزان انرژی مصرف شده در یک ساختمان انرژی صفر تقریباً صفر است.

بهینه سازی انرژی: کدام قسمت های ساختمان بیشترین مصرف انرژی را دارند؟

سقف و دیوارهای جانبی ساختمان بیش از سایر قسمت های خانه انرژی مصرف می کنند. زیرا دیوارها و سقف مستقیماً در معرض محیط خارجی و نور خورشید قرار می گیرند.

بنابراین طبیعی است که در تابستان و زمستان باعث اتلاف انرژی ، انتقال انرژی از محیط خارجی به داخل و بالعکس می شوند. به همین دلیل است که در فصول گرم و سرد اجتناب ناپذیر از وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده می شود. این امر باعث تشکیل گازهای گلخانه ای و همچنین آسیب رساندن به محیط زیست می شود.

بازده انرژی: عایق بندی خارجی ساختمانها و عایق بندی دیوارها

دیوارها و سقف ها بیش از هر قسمت دیگری از خانه انرژی را هدر می دهند. بنابراین با عایق بندی دیوار می توان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

روش های مختلفی برای عایق بندی خارجی ساختمان ها وجود دارد. با درک این روش ها می توانید راه حلی را انتخاب کنید که برای بهینه سازی مصرف انرژی مناسب تر باشد.

لایه عایق خارجی ساختمان معمولاً دارای یک لایه عایق و یک دیوار خارجی مشترک است که روی آن سنگ ، گچ و آجر قرار گرفته است.

گچ کاری دیوارها و تأثیر آن در معماری داخلی

گچ کاری دیوارها و تأثیر آن در معماری داخلی

ملافه چیست؟

گچ هنر برشکاری ، کنده کاری و نقاشی روی گچ است که در معماری ایران از ارزش بالایی برخوردار است. ملافه در قسمتهای مختلف ساختمان مانند ملافه های سقفی ، ملافه های ستونی ، ملافه های ستون آشپزخانه ، ملافه های ستون وسط ، ملافه های راهروی میانی ، تختخواب ها معمول است. تختخواب آویز دیواری و آماده در اطراف لوستر.

هنر تختخواب یکی از زیر شاخه های معماری است که در مناطق و دوره های زمانی مختلف روش ها و شکل های مختلفی داشته است. همانطور که از نام گچ کاری دیوارها و سقف ها مشخص است ، مواد اصلی مورد استفاده در این هنر گچ است.

هنر ملافه در ایران و سایر کشورها معمول بوده است. نمونه ای از کاربرد آن در سایر کشورها ، کلیساهای باستانی است که سقف سازی سقف و گچ بری ستون ها به شکلی تماشایی انجام شده است. شکل پذیری و چسبندگی گچ دلیل استفاده از این ماده برای دکوراسیون ساختمان بوده است.

تاریخچه بستر دیوارها و ستون ها

یافته های باستان شناسی نشان می دهد که تاریخ ساخت گچ به قبل از ساخت آجر برمی گردد. گچ بری های دیواری در شهرهای ایران و عراق برای تزئین معمول بوده است. اولین کسانی که در ایران از گچ برای دیوارها و سقف ها استفاده کردند ، هخامنشیان و بعداً ساسانیان بودند و اعراب این هنر را در زمان فتح ایران فرا گرفتند.

در دوره ایلخانی ، هنر ملافه بستن کامل شد. آشیانه های محراب با خطوط مختلف ، به ویژه انواع مختلف کوفی ، استفاده از گره های هندسی متنوع با طومارهای اسلامی و الگوهای مار اسلامی باعث پیشرفت هنر ملافه در این دوره شد.

از زیباترین نمونه های ملافه می توان به مسجد حیدریه قزوین ، مسجد ورامین و محراب مسجد ارومیه اشاره کرد.

دوره تیموری دوره رسمی شدن و کادربندی گچ بری های مقرنس و سازه های قطار گچی است. مقرنس ورودی مسجد میدان کاشان ، بستر مدرسه خارگرد در خواف و مقبره شیخ احمد جامی در تربت جام از آثار این دوره است.

در دوره صفویه از هنر گچ بری نیز با عناصر متنوعی به کاخ پادشاهان وارد می شد و مقرنس ها به ویژه مقرنس های طاس و نیمه طاس با گل ها و گیاهان کاغذی برای تزئین کاخ های پادشاهان استفاده می شد. از آثار این دوره می توان به کاخ هشت بهشت ​​، ورودی بازار قیصریه در اصفهان و تالارهای سلطنتی و موسیقی کاخ عالی قاپو اشاره کرد.

انواع روش های بالشتک دیواری و ستونی

می توان گفت که تختخواب در طول تاریخ به دو دسته تقسیم شده است دسته دوم در سالهای اخیر اختراع شده و قبلاً وجود نداشته است. ملافه دستی و ملافه از پیش ساخته دو روش ملافه هستند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد:

ملافه دستی

همانطور که از نام آن مشخص است ، ملافه دستی دستی صنایع دستی ملافه است. در گچ بری های دستی ، گچ بری های دیواری ، گچ بری های سقفی و گچ بری های ستونی توسط گچ بری ها انجام می شود. گچکار ابتدا مخلوط آب و گچ را با نسبت های دقیق مخلوط می کند تا خمیر شود. سپس آن را با دست فرم داد و از ابزارهای مختلفی برای تراش و مجسمه سازی گچ استفاده کرد.

تراشیدن روی گچ نباید زیاد وقت ببرد ، زیرا در صورت سفت شدن گچ ، دیگر نمی توان روی آن حک کرد. گچ ضعیف نیز نتیجه نهایی را خراب می کند. با توجه به وقت و تلاش دستگاه های گچ کاری ، تختخواب دستی از ملافه های مدرن و ملافه های پیش ساخته گرانتر است.

ملافه های پیش ساخته

به منظور ایجاد راحتی بیشتر و زمان کمتر ، اکنون از ملافه های پیش ساخته در ملافه های معماری استفاده می شود. به این ترتیب مدل تختخواب به صورت پیش ساخته ساخته می شود و فقط در ساختمان نصب می شود. در گچکاری پیش ساخته ، قالب از گچ فشرده ساخته می شود و با مواد اولیه دیگر قالب گیری می شود. از گچ ، پلی اورتان ، فوم پلی استایرن فشرده و سایر محلول ها و مواد شیمیایی می توان برای ساخت گچ های پیش ساخته استفاده کرد.

سیستم تهویه مطبوع هوشمند چیست؟

با فرا رسیدن تابستان و تابستان ، نیاز به کولر گازی و کولر گازی خانگی بیش از پیش احساس می شود. با گرم شدن هوا ، بسیاری از افراد تصمیم می گیرند این بار تهویه مطبوع هوشمند ارائه دهند و روند هوشمند سازی خانه را پیش ببرند. سیستم تهویه هوشمند مانند همه سیستم های هوشمند از راه دور توسط تلفن همراه قابل کنترل است. شما همچنین می توانید کولر گازی هوشمند را در شرایطی که در خانه نیستید تنظیم کنید تا پس از ورود به خانه از کولر گازی لذت ببرید. تهویه مطبوع خانگی یکی از وسایلی است که با دقت خرید آن می تواند شما را از خریدن مجدد آن برای سالها نجات دهد. در متن زیر درباره قیمت تهویه مطبوع هوشمند و تهویه هوا خانگی بیشتر بدانید:

کولر گازی خانگی چیست؟

از سیستم تهویه مطبوع خانگی برای حذف گرما و رطوبت از فضا استفاده می شود. از کولرهای گازی خانگی می توان در خانه و محل کار استفاده کرد. از سیستم تهویه مطبوع خانگی به طور کلی برای ایجاد فضایی دلپذیر و مطلوب برای زندگی انسان و حیوان استفاده می شود.

اما کاربردهای دیگری نیز دارد و از کولر خانگی برای خنک سازی وسایل الکترونیکی ، حفظ میوه ها و برخی گیاهان و حتی کارهای هنری استفاده می شود. این سیستم معمولاً از فن برای گردش هوا و خنک سازی فضای داخلی استفاده می کند.

چه عواملی باعث هوشمندتر شدن کولرهای گازی خانگی می شود؟

آنچه کولرهای گازی خانگی را به یک تهویه مطبوع هوشمند تبدیل می کند ، امکان اتصال به WiFi است. با اتصال سیستم تهویه هوشمند ، می توانید آن را از راه دور با تلفن همراه خود کنترل کنید.

کولر گازی هوشمند چگونه کار می کند؟

سیستم تهویه مطبوع هوشمند توسط تلفن هوشمند ، تبلت یا سایر دستگاه های هوشمند (مانند آمازون الکسا) قابل کنترل است. سیستم تهویه هوشمند متصل به الکسا نیز می تواند توسط صدا کنترل شود.

بسیاری از انواع سیستم های تهویه مطبوع هوشمند برای کارکردن و شروع به کار بلافاصله پس از دریافت دستور "خنک سازی" با WiFi یا صوتی نیازی به کنترل ندارند ، اگرچه برخی از انواع مدل های تهویه مطبوع هوشمند دارای عملکرد کنترل آسان هستند. البته داشتن کنترل از راه دور لزوماً به هوشمند سازی سیستم های تهویه مطبوع خانگی کمک نمی کند و بسیاری از انواع مدل های قدیمی نیز دارای کنترل هستند.

کولر گازی هوشمند چیست؟

کولر گازی هوشمند از اینترنت و فناوری Wi-Fi استفاده می کند تا کنترل دما و هوای منزل را برای شما آسان کند.

سیستم تهویه مطبوع هوشمند به سیستم تهویه مطبوع خانگی گفته می شود که سایر لوازم خانگی هوشمند شما را برای راحتی بیشتر به کولر گازی منزل شما متصل می کند تا بتوانید آن را کنترل کنید. تنها تفاوت کولر گازی هوشمند با کولر گازی خانگی این است که توسط دستگاه های هوشمند قابل کنترل است.

یک کولر گازی هوشمند معمولاً به یکی از دیوارها یا پنجره ها متصل است. دقیقاً مانند سایر دستگاه های هوشمند ، این سیستم می تواند مطابق با یک برنامه داده شده برای تهویه مطبوع برنامه ریزی شود. همچنین می توانید تهویه هوشمند را از راه دور روشن و خاموش کنید.

اصول و مراحل طراحی و سازماندهی دکوراسیون منزل

اگر می خواهیم محیطی را که در آن زندگی می کنیم و لوازم جانبی موجود در آن را تعیین و سفارش دهیم ، شاید حداقل 10 روش ممکن برای انجام این ترتیب وجود داشته باشد. حتی می توانیم به این نتیجه برسیم که پس از مدتی تغییر دکوراسیون منزل ، باید رنگ مبل ها یا پرده ها را به روش دیگری انتخاب می کردیم. طراحی دکوراسیون منزل از اصول خاصی پیروی می کند. در متن زیر ، درمورد بایدها و نبایدهای اصلی دکوراسیون منزل بحث کردیم.


برای طراحی دکوراسیون منزل به روشی صحیح ، اصولی و البته دلپذیر باید موارد زیادی را در نظر گرفت. در واقع ، برای یک طراحی زیبا و اصولی ، لازم است که بایدها و نبایدها در طراحی دکوراسیون بدانیم تا حتی اگر مدت طولانی طراحی خانه را تغییر ندهیم ، از شکل خسته نشویم. خانه ما و نه از انتخاب جزئیات پشیمان هستیم.

با طراحی و اصول تزئینات منزل از کجا شروع کنیم؟

یکی از اصول اصلی طراحی داخلی این است که هرگز با خرید مبلمان خرید لوازم ضروری دکوراسیون منزل را شروع نکنید.

بهتر است خرید مبلمان را به خرید عمده لوازم جانبی موکول کنید. زیرا شاید آنچه در فروشگاه می بینید و توجه شما را جلب می کند برای خانه شما بسیار زیاد یا کم باشد.

بیایید بگوییم شما مبلمان صورتی رنگی را خریداری می کنید که در فروشگاه بسیار زیبا به نظر می رسد و آن را به خانه می برید ، اکنون باید چیدمان خانه را متناسب با آن طراحی کنید.

این تصور که شما شروع به طراحی دکوراسیون منزل خود با مبلمان می کنید زیرا فضا خالی است فقط به انتخاب اشتباه بعدی منجر می شود.

بهترین شرط شما این است که شروع به تزئین منزل خود و خرید لوازم جانبی لازم برای آن در اتاق خواب و محل کار کنید ، سپس به میز جلو بروید و در مورد اجزای لازم تصمیم بگیرید.

تعیین سبک کلی خانه یکی از اصول طراحی خانه است.

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید ، تصمیم در این بخش عامل تعیین کننده برای مراحل بعدی شما است و هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. پس از این تصمیم می توانید طراحی اساسی خانه خود را انجام دهید.

همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد ، اتاق ها می توانند سنتی ، مدرن ، رسمی یا آرام باشند و از نظر بصری رنگ رنگی که در طراحی آن به کار رفته می تواند گرم یا سرد باشد.

برای این کار بهتر است خانه رویاهایتان را در نظر بگیرید ، خانه ای که همیشه تصور می کردید و دوستش داشتید.