مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

عایق بندی یکی از راههای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان است

یکی از مهمترین اصول در ساخت و سازهای امروزی مسئله بهینه سازی مصرف با تغییر الگوی مصرف انرژی است. با استفاده از عایق بندی ساختمان خارجی می توان مصرف انرژی در ساختمان را کنترل و به حداقل رساند. در یک خانه پایدار ، تمام اصول عایق بندی رعایت شده است. این خانه ها سازگار با محیط زیست هستند و کمترین میزان انرژی را مصرف می کنند.

مصرف انرژی در ایران چهار برابر ژاپن است!

این گوشه ها پر از نیاز به صرفه جویی در انرژی و باقی ماندن منابع طبیعی محدود برای آینده است. اما واقعیت این است که حتی با وجود پس انداز ، مصرف انرژی در ایران هنوز بسیار زیاد است. به نظر می رسد مشکل از جای دیگری بوجود آمده است که با صرفه جویی قابل حل نیست. این آمار ممکن است عجیب به نظر برسد. اما میزان مصرف انرژی در ایران 14 برابر ژاپن و 4.4 برابر مصرف جهانی است.

مصرف زیاد انرژی آسیب بزرگی به اقتصاد کشور وارد می کند. علاوه بر این ، امنیت انرژی در معرض خطر است و محیط زیست آسیب جدی می بیند. واقعیت این است که ایران پروتکل های بین المللی زیست محیطی را امضا کرده است و در حالی که این وضعیت ادامه دارد ، بعید نیست حتی یک جریمه نقدی نیز پرداخت کند.

تعداد کمی از مردم می دانند که بیشتر کل انرژی مصرفی مربوط به بخش ساخت و ساز است. پوسته خارجی ساختمان عایق بندی نشده است ، بنابراین به طور متوسط ​​حدود 35٪ از انرژی از طریق دیوارهای جانبی ، 25٪ از سقف ، 10٪ از کف و 20٪ از انرژی هدر می رود. 30٪ از پنجره ها فاصله دارد.

به دلیل محدودیت منابع طبیعی و هزینه بالای مصرف انرژی ، اهمیت عایق بندی خارجی ساختمان بیشتر نمایان می شود.

ساختمان انرژی صفر چیست؟

امروزه حتی نیاز به ساختن ساختمانهایی با عایق خارجی بیش از فرهنگ سازی برای صرفه جویی اهمیت دارد. زیرا توجه به عایق بندی بیرونی ساختمان یک کار اساسی است و باعث می شود پس انداز در شکل فعلی آن دیگر چندان ضروری نباشد.

جالب است بدانید که ساختمانهایی به نام "ساختمانهای با انرژی صفر" وجود دارند که برای بهینه سازی مصرف طراحی شده اند و مصرف انرژی در ساختمان شما تقریباً صفر است. زیرا این ساختمان ها برای تأمین انرژی خود طراحی شده اند. ساختمان با انرژی صفر در واقع نیازهای ساختمان را کاهش می دهد و سپس با استفاده از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی مصرف انرژی را به حداقل می رساند.

بهینه سازی انرژی در یک ساختمان با انرژی صفر

نام "انرژی صفر" معمولاً به معنای بهینه سازی مصرف انرژی در طول زمان است. اما در واقع بخشی از بهینه سازی مصرف در این ساختمان ها مربوط به مصرف انرژی در حین ساخت و بهره برداری ، مصالح و تجهیزات است.

بهینه سازی مصرف به دو روش انجام می شود. ابتدا تقاضای انرژی به حداقل می رسد و سپس انرژی مورد نیاز با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر تأمین می شود. میزان انرژی مصرف شده در یک ساختمان انرژی صفر تقریباً صفر است.

بهینه سازی انرژی: کدام قسمت های ساختمان بیشترین مصرف انرژی را دارند؟

سقف و دیوارهای جانبی ساختمان بیش از سایر قسمت های خانه انرژی مصرف می کنند. زیرا دیوارها و سقف مستقیماً در معرض محیط خارجی و نور خورشید قرار می گیرند.

بنابراین طبیعی است که در تابستان و زمستان باعث اتلاف انرژی ، انتقال انرژی از محیط خارجی به داخل و بالعکس می شوند. به همین دلیل است که در فصول گرم و سرد اجتناب ناپذیر از وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده می شود. این امر باعث تشکیل گازهای گلخانه ای و همچنین آسیب رساندن به محیط زیست می شود.

بازده انرژی: عایق بندی خارجی ساختمانها و عایق بندی دیوارها

دیوارها و سقف ها بیش از هر قسمت دیگری از خانه انرژی را هدر می دهند. بنابراین با عایق بندی دیوار می توان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

روش های مختلفی برای عایق بندی خارجی ساختمان ها وجود دارد. با درک این روش ها می توانید راه حلی را انتخاب کنید که برای بهینه سازی مصرف انرژی مناسب تر باشد.

لایه عایق خارجی ساختمان معمولاً دارای یک لایه عایق و یک دیوار خارجی مشترک است که روی آن سنگ ، گچ و آجر قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد