مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

هر آنچه برای ساخت یک ساختمان مسکونی نیاز دارید را بدانید

مراحل ساخت خانه و زمین مسکونی

زمین بخر

اعتقاد بر این است که خرید زمین مسکونی یکی از آسانترین مراحل انجام می شود ، در حالی که خرید زمین یا خانه فرسوده نیاز به مراحلی دارد که یکی از آنها درخواست شهرداری برای اطمینان از آماده بودن زمین برای ساخت و ساز است یا خیر.

 

هنگام ساخت یک زمین مسکونی باید بسیار مراقب باشید زیرا این احتمال نیز وجود دارد که سند ملک یا زمینی که می خواهید خریداری کنید در رهن بانک باشد ، بنابراین در این زمینه تحقیق کاملی انجام دهید تا مطمئن شوید که سند در رهن است کسی ، و از این طریق می توان کلیه مجوزهای ساخت یک ساختمان مسکونی را با آن سند بدست آورد.

هنگام خرید زمین مسکونی ، این نکته مهم را فراموش نکنید که آپارتمان ها بهترین زمین برای ساخت خانه مسکونی هستند و دلیل آن وجود پنجره های زیادی در ساختمان های این قطعات است و نور زیادی را می توان به سمت داخل هدایت کرد. . خانه به همین ترتیب ، برای ساخت زمین مسکونی ، آن خانه های قدیمی یا زمین هایی که توسط بانک یا در مرحله انحصار ارثی مورد مناقصه قرار گرفته اند ، قیمت های مناسبی دارند و گزینه های خوبی برای ساخت ساختمانهای مسکونی هستند.

اخذ مجوزهای لازم

اخذ پروانه ساخت از همان ابتدا شامل مراحل زیر است: ارائه ، بازدید ، سفارش نقشه ، تهیه نقشه معماری ، پرداخت عوارض ، تهیه پیش نویس اسناد و چاپ پروانه ساخت ، که باید برای ارسال به دفاتر خدمات الکترونیکی ارسال کنید. اسناد لازم توسط شهرداری در سیستم نشان داده شده و مدارکی از قبیل کپی و اصل سند ، کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی صاحب یا دارندگان و همچنین فاکتور نوسازی را به همراه داشته باشید. سالهای گذشته

مرحله پس از ارسال مرحله بازدید از املاک است ، که در آن پارامترهایی مانند اندازه گیری ابعاد ملک ، عرض گذرگاه ، ساختمان موجود ، موقعیت همسایگان ، اگر ساختمان شامل اشیایی مانند زمینه باشد ، اندازه گیری می شود . ...

پس از طی مراحل اداری ، دستور نقشه صادر می شود و نقشه های معماری بر اساس معیارهایی مانند مساحت ملک ، اندازه سند ، عرض گذر ، تعداد طبقات و میزان اشغال تهیه می شود.

پس از نهایی شدن واحد صادر کننده نقشه ساختمان ملک ، بر اساس کاربری ساختمان شما و متراژ هر طبقه ، رسیدی تحت عنوان مالیات بر تراکم شهرداری صادر می کند. پیش نویس اسناد ، از جمله ارائه نتایج آزمون مکانیک خاک ، ارائه نقشه های فاز 2 و تأیید سازمان نظام مهندسی را تهیه کنید و سپس می توانید تعیین سرپرست کنید.

پس از تعیین سرپرست و امضای قرارداد ، سهمیه و قرارداد ناظر و همچنین تعهد اصلاح و تعهد تأیید باید در دفتر خدمات الکترونیکی بارگذاری شود.

اگر قبل از این مرحله از ساخت مسکونی مشکلی در اسناد و مدارک شما وجود نداشته باشد ، پروانه ای صادر می شود که حداکثر تا دو سال اعتبار دارد و می تواند برای دو سال دیگر تمدید شود. تمام این مراحل ساخت خانه و زمین مسکونی به عهده مالک است.

تکمیل قرارداد با پیمانکار از مراحل اولیه ساخت یک ساختمان مسکونی

گام دیگر در ساخت یک خانه ، با توجه به مراحل شرح داده شده در بالا ، این است که گروهی از مهندسان تحت نظارت برای ساخت یک خانه مسکونی مجبور به معرفی چندین پیمانکار به مالک املاک برای انجام کارهای ساختمانی مختلف ساختمان مسکونی و یکی برای انتخاب آنها

لازم به ذکر است که پیمانکاران لزوماً توسط مهندسان ناظر پیشنهاد نمی شوند و در برخی موارد ، مالک می تواند پیمانکار را انتخاب کرده و با او قرارداد ببندد. در واقع ، این مرحله از ساخت یک خانه مسکونی به عنوان اولین مرحله عملی مراحل ساخت خانه شناخته می شود.

حفاری

اولین گام در ساخت یک زمین مسکونی حفاری یا پی سازی است و در طرح اولیه ایجاد شده توسط مهندس سازه باید تعداد طبقات ساختمان و طول و عرض پی را اجرا کرد.

در این زمینه نباید هیچگونه دخالت شخصی وجود داشته باشد و کلیه مراحل باید به دلیل حساسیت کار به صورت اصولی انجام شود ، بدین ترتیب کارگران و ساکنان خانه های مجاور و همچنین آسیب های وارده به حداقل می رسد.

بسته به تعداد طبقات ، حفاری در خانه هایی با تعداد کمی طبقه و فاقد زیرزمین یا پارکینگ ، عمدتا خانه هایی با عمق 1 متر یا کمتر انجام می شود. این معمولاً برای خانه ای دو طبقه اتفاق می افتد. با این حال ، حفاری آسمان خراش ها و برج ها تا رسیدن به زمین بکر ادامه دارد.

تقویت یکی از مراحل مهم ساخت خانه است

پس از اتمام فونداسیون و ساخت خانه ، مرحله بعدی ساخت خانه بررسی آن از نظر استحکام انجام شده توسط مهندس سازه است و در صورت لزوم صاحب سبک استحکام را انتخاب می کند ، لازم است به من آموزش داده شود. ابزار دقیق وجود دارد.

در بعضی موارد ، بسته به شرایط زمین ، برای اعمال آرماتور بیشتر ، مالک ملزم به ایجاد یک یا دو ردیف دیوار سنگی برای اطمینان از مقاومت زمین است.

تقویت پایه ها یک مرحله پیچیده در ساخت یک ساختمان آپارتمانی است

در این مرحله از مراحل ساخت یک خانه مسکونی ، مهندس سازه و مهندس ناظر از شما می خواهد که آرماتور بندی پی را انجام دهید و برای این منظور از اندازه میلگرد و قطر مورد نیاز مطلع خواهید شد.

در حقیقت ، هرچه تعداد طبقات در یک ساختمان بیشتر باشد ، چگالی و قطر آرماتور فولادی در روند تقویت بیشتر است. برای این منظور ، افراد حرفه ای برای اجرای آن مورد نیاز هستند.

این مرحله برای انواع خانه ها اعم از اسکلت فلزی یا اسکلت بتنی اعمال می شود و بر این اساس ، کل سطح ساختمان با استفاده از تقویت کننده فولاد به شبکه متصل می شود و این شبکه ها با استفاده از سیم جوشکاری یا تقویت کننده متصل می شوند.

مقاومت این اتصالات از آن جهت مهم است که در صورت بروز تنش های کششی مانند زلزله بر روی سازه ، این اتصالات هستند که می توانند در برابر تمام آن نیرو و فشار مقاومت کنند.

بتن ریزی

بتن ریزی مرحله نهایی پی ریزی ساختمان است و پس از تقویت و قرارگیری قالب باید حفره های آن کاملاً با بتن پوشانده شود. در این مرحله از بتن آماده که از نظر کیفیت و نوع از پیش تعیین شده استفاده می شود.

یکی از مواردی که برای جلوگیری از اثرات شرایط محیطی در این مرحله استفاده می شود ، ارتعاش برای از بین بردن حباب هوا و تخلخل است که مواد افزودنی به بتن اضافه می شوند.

پس از ریختن بتن ، هنگام تشکیل بتن ها ، قالب ها برداشته می شوند و برای استفاده از چارچوب آماده می شوند.

اجرای دقیق قاب کار در ساخت و ساز ساختمانهای مسکونی

انواع مختلفی از قاب های فولادی یا بتونی عمدتا برای ساخت و کاربرد اسکلت خانه استفاده می شود که هر دو قابل اعتماد هستند ، اما از آنجا که ساخت و اجرای اسکلت فلزی گران تر است ، بیشتر کارفرمایان ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. قاب بتونی

در اجرای اسکلت ها ابتدا ستون های میانی مربع ، سپس ستون های کناری و سپس ستون های باربرتر که ستون های گوشه ای هستند ساخته شده و ستون های اولویت دار ساخته می شوند. پس از ساخت ستون ها ، پله ها ساخته می شوند و سپس طبقه ها ساخته می شوند.

نکته مهم این است که وقتی فونداسیون و آرماتور ساخته می شود ، باید پیش بینی کرد که ساختار فلزی ساختمان چگونه خواهد بود.

اگر در ساخت محفظه از یک قاب فلزی استفاده شود ، صفحه ستون و پایه های آن باید بر روی بدنه پی قرار گیرد و عملیات تنظیم در هنگام ریخته گری بتن انجام شود.

با استفاده از جرثقیل و فرآیند جوشکاری در مراحل بعدی ، به راحتی می توان ساختار فولادی را درک کرد که تمام قسمتهای سازه فلزی باید تحت نظارت مهندس ناظر و تحت کنترل مهندس سازه باشد.

خلاصه ساخت مسکن

بهترین مکان برای ساخت یک خانه دو طبقه این است که در ساختمانهای این قطعات پنجره های زیادی وجود دارد و می توان نور زیادی را به سمت خانه هدایت کرد.

گرفتن پروانه ساخت از همان ابتدا شامل مراحل زیر است: درخواست ، ورود ، سفارش نقشه ، طراحی نقشه معماری ، پرداخت قبض ، تهیه اسناد و انتشار پروانه ساخت ، باید با دفاتر خدمات الکترونیکی تماس بگیرید. اسناد مورد نیاز ارائه شده توسط شهرداری را در سیستم پر کنید.

اولین مرحله در ساخت زمین مسکونی حفاری یا ریختن فونداسیون است و در طرح اولیه تهیه شده توسط مهندس سازه باید تعداد طبقات ساختمان و طول و عرض پی را اجرا کرد.

وقتی فونداسیون و ساخت و ساز یک ساختمان مسکونی به پایان رسید ، نام بعدی ساخت خانه این است که از نظر توان انجام شده توسط مهندس ، آن را بازرسی کنید و در صورت لزوم به مالک بگویید که این از چه سبکی از قدرت استفاده می کند. ابزار وجود دارد.

در صورت عدم وجود نام های دیگر مانند تمیز کردن بتن ، سیمان کم (سبک) و ریز ، پس از مرحله حفاری و استحکامات و قبل از استفاده از پی استفاده می شود.

هرچه طبقه ساختمان بیشتر باشد ، تراکم و قطر تراکم عقب بیشتر است.

بعد از بتن ، وقتی بتن تشکیل شد ، اشکال برداشته می شود و اسکلت برای انجام آماده می شود.

اصولاً برای ساخت و اجرای اسکلت خانه از قابهای مختلف فولادی یا بتنی استفاده می شود که هر دو قابل اعتماد هستند ، اما از آنجا که ساخت و اجرای اسکلت فلزی از هزینه بالاتری برخوردار است ، بیشتر کارفرمایان ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. قاب بتونی

گزینه های مختلفی برای ساخت سقف وجود دارد مانند سقف و سقف بلوک ، سقف کامل ، سقف Uboot ، سقف Cubiax و سقف سقف.

میسون آخرین مرحله از مرحله اولیه ساختمان است که شامل دیوارهای خارجی و داخلی ساختمان است.

بعد از مرحله خروج ، زمان نصب تاسیساتی مانند لوله های گاز ، آب و برق فرا رسیده است که در صورت لزوم از لوله های آتش نشانی نیز استفاده خواهد شد.

ساخت یک ساختمان مسکونی را پوشش کف می گویند که می تواند از کف ، سنگ ، کاشی ، سرامیک یا چوب ساخته شود.

نمای ساختمان به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم شده است. به طور معمول برای نمای خارجی از سنگهایی مانند سنگ تراورتن ، سنگ مرمر یا دهبیده یا حتی نمای آجری استفاده می شود ، اما گاهی اوقات فقط از گچ برای فضای داخلی و گاهی سرامیک های بزرگ استفاده می شود. یا از سنگهای تزئینی استفاده می شود.

برای بهینه سازی فضای ذخیره سازی منزل ، بهتر است از فضای استفاده نشده استفاده کنید و برای پوشاندن وسایل خود یک کابینت دیواری نصب کنید. انتخاب کابینت دیواری به فضای داخلی ساختمان و تعداد ساکنین آن بستگی دارد.

درباره مصالح ساختمانی هوشمند اطلاعات کسب کنید

مصالح ساختمانی هوشمند: خاک خرد شده

خاک سازی یکی از قدیمی ترین تکنیک های ساختمانی است. نمونه مشهور آن دیوار بزرگ چین است.

یکی از مصالح ساختمانی هوشمند برای ساختمان سبز ، خاک فشرده شده برای دیوارها است که می تواند برای کف نیز استفاده شود.

دیواری ساخته شده از خاک فشرده در طول روز نور خورشید را جذب می کند و با خنک شدن هوا به آرامی گرما را در شب آزاد می کند.

خاک متراکم با استفاده از تکنیک کم کربن از لایه های خاک و چسب برای دستیابی به یک سطح مقاوم و مقاوم استفاده می کند و جایگزین بتن در معماری مدرن پایدار می شود.

بلوک کاه

تمام کارهایی که در گذشته انجام شده دوباره به بورس اوراق بهادار برگشته است! قدیمی ها برای ساختن خانه های خود از بلوک های کاه استفاده می کردند ، روشی که در قرن بیست و یکم در معماری پایدار مورد استفاده مجدد قرار گرفته است.

 

بلوک های کاه ، مصالح ساختمانی هوشمندی هستند که از زباله های کشاورزی تولید می شوند. بلوک های کاهگل جایگزین چوب می شوند.

 

فقط بدانید که استفاده از بلوک نی برای یک ساختمان سبز ، دیوارهای شما را ضخیم تر می کند. برخلاف تصور عموم ، دیوارهای بلوک حصیری در برابر آتش مقاوم هستند و در زمستان خانه شما را گرمتر و در تابستان را خنک تر می کنند ، و آنها را به گزینه ای مناسب برای معماری پایدار تبدیل می کند.

 

مصالح ساختمانی هوشمند: بامبو

بامبو احتمالاً بهترین جایگزین برای چوب در معماری پایدار است. بامبو اگرچه از نظر بافتی شبیه چوب است ، اما در واقع از خانواده چمن ها است و بسیار سریعتر از درختان رشد می کند و جایگزین می شود. در واقع ، بامبو یکی از گیاهان با رشد سریع در منطقه است.

 

برای ساختمانهای سبز می توان بامبو را در فواصل سه ساله کاشت و برداشت کرد که برای درخت 25 تا 50 سال است و استفاده از بامبو برای محیط زیست بسیار ارزان و بهتر است.

 

البته این رشد شهابی بامبو نیست که آن را به ماده ای مناسب برای معماری پایدار مدرن تبدیل کند. بامبو جایگزینی برای کفپوش ، میزهای پیشخوان و تخته های چوب است.

پنل های خورشیدی

روزهایی که پانل های خورشیدی بسیار بزرگ بودند و انرژی ذخیره شده کمی داشتند ، گذشته است. امروزه ، صفحات خورشیدی با حجم کمتری و عملکردهای قدرتمندتر ، به بخشی محبوب در ساختمانهای سبز تبدیل شده اند.

 

مزایای صفحات خورشیدی:

نصب نسبتاً آسان: در مقایسه با مدل قدیمی ، مراحل نصب صفحات خورشیدی مدرن راحت تر است و خود را در ساختمان پایدار جدید تثبیت کرده است.

کاهش هزینه ها: 350 صفحه خورشیدی که معمولاً در خانه ها استفاده می شوند می توانند هزینه های برق را بین 40 تا 60 درصد کاهش دهند.

مزایای بیشتر: با نصب صفحات خورشیدی ، می توانید در نصب سایر مواد سقف صرفه جویی کنید ، فقط به نگهداری صفحات خورشیدی نیاز دارید. بنابراین ، برخی از هزینه ها صرفه جویی می شود.

مصالح ساختمانی هوشمند: دیوارهای تصفیه کننده هوا

مطمئناً شما با وجود دستگاه های تصفیه هوا و گیاهان تصفیه آشنا هستید ، اما مواد مورد استفاده برای ساخت دیوارها نیز تأثیر زیادی دارند. استفاده از مواد ویژه برای ساختمانهای سبز ، نیاز به دستگاههای تصفیه الکترونیکی را از بین می برد. با برخی از این مواد آشنا شوید (دریافت کنید ، دریافت کنید):

 

رنگ خشک

 

رنگ خشک یکی از باهوش ترین مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز پایدار است. این رنگ فاقد مواد شیمیایی است و برای ساخت و ساز و بازسازی جدید استفاده می شود.

 

رنگ تصفیه کننده محیطی

 

اکو رنگی تولید کرده است که بوی "تازه" ندارد و باعث سردرد ، حالت تهوع یا مشکلات تنفسی نمی شود. تاکنون این رنگ ها به ساخت مدرن و پایدار ساختمان های سبز کمک کرده اند ، اما این پایان کار نیست. این رنگ ها مجهز به فناوری پیشرفته ای هستند که باعث جذب و خنثی سازی آلاینده های شیمیایی و بهبود هوای داخل ساختمان های سبز می شوند. این رنگ دارای یک ترکیب مولکولی غربالگری است که مواد سمی موجود در هوا را هدف قرار داده و از عبور مولکول های سمی جلوگیری می کند.

مصالح ساختمانی هوشمند: سقف های سبز

سقفهای سبز یا زنده نوع دیگری از مصالح ساختمانی هوشمند است که در ساختمانهای مدرن سبز و معماری پایدار استفاده می شود. در این سقف ها از خاک ، سبزیجات و مواد ضد آب استفاده شده است.

 

مزایای سقف سبز:

ماندگاری: در صورت نصب صحیح ، یک سقف سبز عمر بیشتری نسبت به سایر مصالح مورد استفاده برای سقف دارد. بام های سبز معمولاً 40 سال دوام می آورند ، در حالی که طول عمر بام های سنتی 17 سال است.

 

صرفه جویی در مصرف انرژی: تحقیقات در کانادا نشان می دهد که در تابستان ، بام های سبز از 70 تا 90 درصد از اتلاف هوای سرد جلوگیری می کنند و نیاز به کولر را کاهش می دهند. سقف سبز همچنین به عنوان یک عایق و عایق بسیار مفید برای معماری پایدار مدرن عمل می کند.

 

بهبود کیفیت هوا: وجود گیاهان در پشت بام ها ، به ویژه گیاهانی با برگ های گسترده و گل ، به عنوان فیلتر آلودگی عمل می کند و گازهای سمی را از هوا خارج می کند. بنابراین ، سقف سبز برای ساختمانهای سبز بسیار مفید است و تولید دی اکسید کربن را کاهش می دهد.

 

کاهش صدا: سقف های سبز همچنین ضد صدا هستند و باعث کاهش آلودگی صورتی می شوند. بنابراین خانه ساکت و ساکت می شود و این خود عامل مهمی در معماری آینده است.

 

ارزش خانه را بالا ببرید: سقف سبز در یک ساختمان سبز جز component مهم و مهمی است که در معماری پایدار خود نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین ، داشتن یک سقف سبز نیز بر ارزش خانه تأثیر می گذارد و باعث ارزشمندتر شدن آن می شود.

 

از یک فضای آرامش لذت ببرید: اگر سبک سقف به شما اجازه می دهد ، می توانید فضای جدیدی برای استراحت و استراحت بدست آورید و از مصالح ساختمانی هوشمند ساختمان سبز به بهترین شکل استفاده کنید.

مصالح ساختمانی هوشمند: پانل عایق ساختاری

پانل های عایق سازه ای یکی از بهترین مصالح ساختمانی سبز و معماری پایدار در بازار هستند. با توجه به پایداری و مقاومت پانل های عایق ، سازه ها یکی از بهترین مصالح معماری مدرن پایدار هستند.