مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

درباره مصالح ساختمانی هوشمند اطلاعات کسب کنید

مصالح ساختمانی هوشمند: خاک خرد شده

خاک سازی یکی از قدیمی ترین تکنیک های ساختمانی است. نمونه مشهور آن دیوار بزرگ چین است.

یکی از مصالح ساختمانی هوشمند برای ساختمان سبز ، خاک فشرده شده برای دیوارها است که می تواند برای کف نیز استفاده شود.

دیواری ساخته شده از خاک فشرده در طول روز نور خورشید را جذب می کند و با خنک شدن هوا به آرامی گرما را در شب آزاد می کند.

خاک متراکم با استفاده از تکنیک کم کربن از لایه های خاک و چسب برای دستیابی به یک سطح مقاوم و مقاوم استفاده می کند و جایگزین بتن در معماری مدرن پایدار می شود.

بلوک کاه

تمام کارهایی که در گذشته انجام شده دوباره به بورس اوراق بهادار برگشته است! قدیمی ها برای ساختن خانه های خود از بلوک های کاه استفاده می کردند ، روشی که در قرن بیست و یکم در معماری پایدار مورد استفاده مجدد قرار گرفته است.

 

بلوک های کاه ، مصالح ساختمانی هوشمندی هستند که از زباله های کشاورزی تولید می شوند. بلوک های کاهگل جایگزین چوب می شوند.

 

فقط بدانید که استفاده از بلوک نی برای یک ساختمان سبز ، دیوارهای شما را ضخیم تر می کند. برخلاف تصور عموم ، دیوارهای بلوک حصیری در برابر آتش مقاوم هستند و در زمستان خانه شما را گرمتر و در تابستان را خنک تر می کنند ، و آنها را به گزینه ای مناسب برای معماری پایدار تبدیل می کند.

 

مصالح ساختمانی هوشمند: بامبو

بامبو احتمالاً بهترین جایگزین برای چوب در معماری پایدار است. بامبو اگرچه از نظر بافتی شبیه چوب است ، اما در واقع از خانواده چمن ها است و بسیار سریعتر از درختان رشد می کند و جایگزین می شود. در واقع ، بامبو یکی از گیاهان با رشد سریع در منطقه است.

 

برای ساختمانهای سبز می توان بامبو را در فواصل سه ساله کاشت و برداشت کرد که برای درخت 25 تا 50 سال است و استفاده از بامبو برای محیط زیست بسیار ارزان و بهتر است.

 

البته این رشد شهابی بامبو نیست که آن را به ماده ای مناسب برای معماری پایدار مدرن تبدیل کند. بامبو جایگزینی برای کفپوش ، میزهای پیشخوان و تخته های چوب است.

پنل های خورشیدی

روزهایی که پانل های خورشیدی بسیار بزرگ بودند و انرژی ذخیره شده کمی داشتند ، گذشته است. امروزه ، صفحات خورشیدی با حجم کمتری و عملکردهای قدرتمندتر ، به بخشی محبوب در ساختمانهای سبز تبدیل شده اند.

 

مزایای صفحات خورشیدی:

نصب نسبتاً آسان: در مقایسه با مدل قدیمی ، مراحل نصب صفحات خورشیدی مدرن راحت تر است و خود را در ساختمان پایدار جدید تثبیت کرده است.

کاهش هزینه ها: 350 صفحه خورشیدی که معمولاً در خانه ها استفاده می شوند می توانند هزینه های برق را بین 40 تا 60 درصد کاهش دهند.

مزایای بیشتر: با نصب صفحات خورشیدی ، می توانید در نصب سایر مواد سقف صرفه جویی کنید ، فقط به نگهداری صفحات خورشیدی نیاز دارید. بنابراین ، برخی از هزینه ها صرفه جویی می شود.

مصالح ساختمانی هوشمند: دیوارهای تصفیه کننده هوا

مطمئناً شما با وجود دستگاه های تصفیه هوا و گیاهان تصفیه آشنا هستید ، اما مواد مورد استفاده برای ساخت دیوارها نیز تأثیر زیادی دارند. استفاده از مواد ویژه برای ساختمانهای سبز ، نیاز به دستگاههای تصفیه الکترونیکی را از بین می برد. با برخی از این مواد آشنا شوید (دریافت کنید ، دریافت کنید):

 

رنگ خشک

 

رنگ خشک یکی از باهوش ترین مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز پایدار است. این رنگ فاقد مواد شیمیایی است و برای ساخت و ساز و بازسازی جدید استفاده می شود.

 

رنگ تصفیه کننده محیطی

 

اکو رنگی تولید کرده است که بوی "تازه" ندارد و باعث سردرد ، حالت تهوع یا مشکلات تنفسی نمی شود. تاکنون این رنگ ها به ساخت مدرن و پایدار ساختمان های سبز کمک کرده اند ، اما این پایان کار نیست. این رنگ ها مجهز به فناوری پیشرفته ای هستند که باعث جذب و خنثی سازی آلاینده های شیمیایی و بهبود هوای داخل ساختمان های سبز می شوند. این رنگ دارای یک ترکیب مولکولی غربالگری است که مواد سمی موجود در هوا را هدف قرار داده و از عبور مولکول های سمی جلوگیری می کند.

مصالح ساختمانی هوشمند: سقف های سبز

سقفهای سبز یا زنده نوع دیگری از مصالح ساختمانی هوشمند است که در ساختمانهای مدرن سبز و معماری پایدار استفاده می شود. در این سقف ها از خاک ، سبزیجات و مواد ضد آب استفاده شده است.

 

مزایای سقف سبز:

ماندگاری: در صورت نصب صحیح ، یک سقف سبز عمر بیشتری نسبت به سایر مصالح مورد استفاده برای سقف دارد. بام های سبز معمولاً 40 سال دوام می آورند ، در حالی که طول عمر بام های سنتی 17 سال است.

 

صرفه جویی در مصرف انرژی: تحقیقات در کانادا نشان می دهد که در تابستان ، بام های سبز از 70 تا 90 درصد از اتلاف هوای سرد جلوگیری می کنند و نیاز به کولر را کاهش می دهند. سقف سبز همچنین به عنوان یک عایق و عایق بسیار مفید برای معماری پایدار مدرن عمل می کند.

 

بهبود کیفیت هوا: وجود گیاهان در پشت بام ها ، به ویژه گیاهانی با برگ های گسترده و گل ، به عنوان فیلتر آلودگی عمل می کند و گازهای سمی را از هوا خارج می کند. بنابراین ، سقف سبز برای ساختمانهای سبز بسیار مفید است و تولید دی اکسید کربن را کاهش می دهد.

 

کاهش صدا: سقف های سبز همچنین ضد صدا هستند و باعث کاهش آلودگی صورتی می شوند. بنابراین خانه ساکت و ساکت می شود و این خود عامل مهمی در معماری آینده است.

 

ارزش خانه را بالا ببرید: سقف سبز در یک ساختمان سبز جز component مهم و مهمی است که در معماری پایدار خود نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین ، داشتن یک سقف سبز نیز بر ارزش خانه تأثیر می گذارد و باعث ارزشمندتر شدن آن می شود.

 

از یک فضای آرامش لذت ببرید: اگر سبک سقف به شما اجازه می دهد ، می توانید فضای جدیدی برای استراحت و استراحت بدست آورید و از مصالح ساختمانی هوشمند ساختمان سبز به بهترین شکل استفاده کنید.

مصالح ساختمانی هوشمند: پانل عایق ساختاری

پانل های عایق سازه ای یکی از بهترین مصالح ساختمانی سبز و معماری پایدار در بازار هستند. با توجه به پایداری و مقاومت پانل های عایق ، سازه ها یکی از بهترین مصالح معماری مدرن پایدار هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد