مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

علت افتادگی سینه چیست؟

مهم ترین و اصلی ترین علت افتادگی سینه ها تغییرات سنی است. بافت پستان از جمله بافت هایی است که بر خلاف سایر قسمت های بدن به دلیل افزایش سن می تواند باعث ایجاد تغییراتی در این بافت شود. بنابراین افتادگی سینه ها یک پدیده طبیعی است که با افزایش سن در خانم ها اتفاق می افتد.


تفاوت بین کاهش شدید وزن و افزایش وزن نیز می تواند بر افتادگی سینه ها تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که افرادی که در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی از دست می دهند یا اضافه می کنند، تغییراتی در بافت سینه خود دارند که باعث افتادگی، به ویژه کاهش وزن قابل توجهی می شود. مثلاً بعد از جراحی چاقی، کاهش وزن سریع اتفاق می افتد یا در افرادی که رژیم غذایی بیش از 3-4 کیلوگرم در ماه کم می کنند، قطعاً این افراد دچار افتادگی سینه می شوند.

هورمون هایی که باعث شل شدن رحم و باز شدن لگن در دوران بارداری می شوند همین تاثیر را روی سینه ها می گذارند و باعث شل شدن سینه ها می شوند به همین دلیل خانم ها دچار افتادگی سینه می شوند و این ربطی به شیردهی مادر ندارد. و قرار گرفتن در معرض سرطان سینه. بنابراین بارداری خود پدیده ای است که باعث شل شدن بافت سینه می شود.


همه موارد فوق از مهم ترین علل افتادگی سینه در خانم ها هستند.


تاثیر ورزش در جلوگیری از افتادگی سینه ها

داشتن سینه های بزرگ و خوش فرم برای خانم ها باعث افزایش حس اعتماد به نفس آنها می شود و یکی از معیارهای زیبایی در خانم ها می باشد. راه های مختلفی برای جلوگیری از افتادگی سینه وجود دارد که خانم ها باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشند.


به افرادی که می خواهند وزن کم کنند اکیدا توصیه می شود در دوره کاهش وزن ورزش کنند.ورزش‌هایی که می‌توانند از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنند، تمرین‌هایی هستند که روی عضله سینه کار می‌کنند و در طی آن ماهیچه به طور منظم منبسط و منقبض می‌شود. این باعث می شود که سینه ها هنگام کاهش وزن کمتر آویزان شوند.


زنان باردار و زنان مسن نیز می توانند با افزایش سن این تمرینات را انجام دهند تا ماهیچه های بازو یا سینه مرتب و منقبض شوند.


این تمرینات شامل تمریناتی است که شامل وزنه می شود و بازوهای شما را چندین بار در روز باز و بسته می کند، مانند پرس. خانم‌هایی که به باشگاه می‌روند می‌توانند از تمرین پرس سینه استفاده کنند، زیرا این ورزش راه بسیار خوبی برای جلوگیری از افتادگی سینه‌ها است.

تشخیص افتادگی سینه ها

اگر نوک پستان فرد کمتر از خط زیر سینه نباشد، عملاً به آن افتادگی نمی گویند. افتادگی زیادی دارد، به این پدیده افتادگی کاذب می گویند، اما ملاک اصلی افتادگی سینه در واقع مقایسه محل نوک سینه و خط زیر سینه است و بر این اساس به بیمار نشان داد که چه نمره ای دارد و چه درمانی برای او مناسب است.


متأسفانه بسیاری از بیماران اصلاً افتادگی سینه ندارند و فقط به دلیل حفره شدن قسمتی از بافت بالای سینه که پدیده پیری (پیری) و تغییرات طبیعی در بافت سینه است، درخواست این عمل را دارند. با این حال، جراحان سینه اغلب توصیه می کنند که این جراحی انجام نشود زیرا اگر جراح بخواهد قسمت بالایی سینه را پر کند و بخیه بزند، پری قسمت بالایی سینه به تدریج تخلیه می شود و در آینده فرد دچار خواهد شد. یک پدیده ناهمواری یا شیب طبیعی بافت سینه ممکن است از نظر زیبایی خوشایند باشد، اما ممکن است بیمار را راضی نکند.بنابراین، افتادگی با توجه به فاصله مقایسه بین نوک پستان و خط زیر سینه طبقه بندی می شود و مشخص می کند که کدام بیماری کاندید مناسبی برای جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه است.


آیا راهی برای درمان افتادگی سینه وجود دارد؟

طبقه بندی مناسب سینه های افتاده بسیار مهم است. زیرا در تصمیم جراح سینه برای انجام یا عدم انجام جراحی در زنانی که افتادگی سینه را گزارش می کنند بسیار موثر است. ممکن است خانمی به این دلیل که فکر می‌کند سینه‌هایش افتاده است، به بهترین جراح سینه در تهران مراجعه کند، اما جراح سینه ممکن است به بیمارش بگوید که سینه‌هایش افتاده است، زیرا از آناتومی آناتومیک بافت سینه آگاهی کافی دارد. تخیل خود


این به این دلیل است که از نظر زیبایی شناسی سینه، تفاوت هایی در این آناتومی که در ذهن جراح سینه وجود دارد و آنچه در ذهن بیمار وجود دارد، وجود دارد.

آیا افتادگی سینه نیاز به درمان دارد؟

چه افتادگی سینه به طور طبیعی اتفاق بیفتد و چه افتادگی ناشی از افزایش سن، این یک فرآیند طبیعی در بافت سینه است و نیازی به درمان ندارد. طبیعتاً یک خانم 50 ساله نمی تواند شکل سینه های خود را مانند یک خانم 25 ساله حفظ کند و در عمل پدیده پیری در سینه های او دیده می شود. بنابراین، جراح سینه، بدون دیدن چهره یک زن، تنها با مشاهده سینه ها و ماموگرافی می تواند به طور تقریبی سن او را تعیین کند.

https://jamehirani.ir/fa/2022041036624/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد