مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

کف کاذب چیست؟

کف کاذب یا کف دسترسی همانطور که از نام آن پیداست با قرار دادن یک سطح بر روی سطح اصلی با خاصیت پوشش یک فضا ساخته می شود. انواع طبقات کاذب نقاطی در مقابل سقف کاذب است که در نقاط مختلف ساختمان نصب می شود تا از سطح اصلی ارتفاع ایجاد کند. کاربرد اصلی کف برجسته ، پوشاندن تجهیزات نصب در کف ساختمان است.

هنگام معرفی اینکه کف مرتفع چیست ، به دلیل ویژگی های عملی آن ، از اصطلاحاتی مانند کف بلند و کف برجسته استفاده می شود. کف کاذب امروزه به طور گسترده ای در ساخت و ساز در مواد مختلف و برای مصارف مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. دسته نمونه های عملی این نوع کفپوش ها می تواند شامل کف کاذب مسکونی ، کف کاذب صنعتی و انواع کف سرامیک و چوبی باشد.

امروزه نصب طبقات مرتفع در تهران و سایر شهرهای کشور علاوه بر کاربرد اصلی در ساختمانهای مسکونی و اداری ، از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است. در این مقاله ، با صحبت در مورد انواع طبقه های برجسته و تأثیر استفاده از کف های برجسته در ساختمان ها ، سعی خواهیم کرد شما را با این نوع تجهیزات ساختمانی آشنا کنیم.

طبقه بلند چیست؟

کف برجسته بخشی کاربردی از دکوراسیون داخلی ساختمان است. یک کف برافراشته با ساختاری مشابه سقف برافراشته ، اما با مشخصات متفاوت و گسترده تر ، می تواند برای ساختمانهای مختلف نصب و اجرا شود.

کاربرد اصلی کف های برجسته پوشاندن کابل ها و تجهیزات مختلف نصب در کف ساختمان است. علاوه بر این ، آنها اکنون در معیارهایی مانند گرمایش از کف ، تخلیه آب سطحی و کاهش رطوبت و همچنین در اتمام ساختمانهای جدید استفاده می شوند.

انواع طبقه های برجسته بر اساس عملکرد

همانطور که در ابتدای توضیحات کف مرتفع ذکر شد ، انواع کف مرتفع بسته به نوع استفاده از آنها به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند ، یعنی: هر نوع کف برجسته بسته به مواد و اجزا برای مکانهای خاصی در نظر گرفته شده است که در توضیحات هر قسمت با جزئیات بیشتر آشنا می شویم. تجهیزات نصب کف بلند

در بیشتر موارد ، یک طبقه بلند در این حالت برای مراکز صنعتی ، مراکز سرور و رایانه استفاده می شود. استفاده شده.

کف تقلبی آبهای زیرزمینی ، خاک و ماسه را منتقل می کند

متداول ترین کاربرد این نوع کف برای محیط های آزمایشگاهی ، سالن های شیمیایی ، سالن های نگهداری مواد غذایی ، اطراف زمین های ورزشی و حتی زمین های ورزشی در روزهای بارانی است. در این حالت معمولاً نوع کف کاذب جوش داده و مش می شود.

کاشی های پلاستیکی ، فولاد ضد زنگ ، پایه های فولادی ، پلاستیکی و آلومینیومی از اجزای اصلی کف کاذب در چنین کاربردهایی هستند. این کف کاذب عمدتا در کارخانه ها و فضای باز نصب می شود.

کف کاذب می تواند کف را گرم کرده و رطوبت را کاهش دهد

در این نوع کف کاذب ، سازه ای با مقاومت در برابر وزن کمتر را دیده ایم که می تواند برای انتقال گرما و جریان در محیط مورد استفاده قرار گیرد. کاشی های کف نازک و کوتاه کاملاً قابلیت نگهداری در وزن کم آن را ثابت می کنند. در این مدل ، سطح کف کاذب بیشتر با کف پوشانده می شود ، مانند کف های پارکت ، HPL ، سرامیک و چوب پنبه.

در این مدل طبقه کاذب قابل جابجایی نیست و عمدتا برای تجهیز ساختمانها به سیستمهای گرمایشی استفاده می شود. در این حالت ، یکی از ویژگی های عملکردی کف کاذب می تواند عایق حرارت و صدا باشد. کمبود آب ، مقاومت در برابر عوامل پاک کننده و مقاومت در برابر نفوذ آفات.

 کف کاذب وزن ساختمان را کاهش می دهد

کف کاذب مسکونی نمونه ای از این سبک کف کاذب است. برای ایجاد یک نقطه وابستگی بین کف و دیوار می توان از این مدل بیشتر در غرفه ها استفاده کرد. نحوه نصب کف کاذب این مدل بیشتر استفاده از چسب بتن ، بدون نیاز به زیرسازی است.

مزایای نصب انواع کف های کاذب

از جمله مزایای عملی سقف کاذب برای مصارف مختلف و مصالح مختلف مانند فولاد و آلومینیوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالا و محافظت عالی از کف کاذب در برابر حوادثی مانند زلزله و آتش سوزی

مقاومت بالا در برابر فشار محیطی و ضربه کف کاذب

قابلیت شستشوی آسان کفهای کاذب و عدم جذب گرد و غبار

مونتاژ و مرتب سازی تجهیزات الکتریکی برای ایمنی و دسترسی آسان با نصب کف های کاذب

امکان انتقال ، انتقال و استفاده از کف کاذب در مکان های مختلف

امروزه از انواع کف کاذب چوبی و کف کاذب سرامیکی برای طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده می شود. اگر به دنبال تنوع در سیستم داخلی منزل خود هستید و می خواهید بازسازی ساختمان را با سبک جدیدی از کفپوش به پایان برسانید ، نصب انواع کف کاذب چوبی و سرامیکی یک گزینه منحصر به فرد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد