مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

تاریخچه مدل سازی سه بعدی

اولین مدل های سه بعدی در دهه 1960 ساخته شد. در آن زمان ، فقط آن دسته از متخصصان مهندسین رایانه و اتوماسیون که کار و مدل سازی اعداد و مجموعه داده ها را در مدل سازی سه بعدی انجام می دادند.


ایوان ساترلند ، پیشگام گرافیک های سه بعدی ، خالق Sketchpad است. این نرم افزار انقلابی به ایجاد اولین شی 3D سه بعدی کمک کرد - امروزه 3D به لطف Sketchpad به لطف آن کمک می کند. ساترلند و شریک زندگی اش دیوید ایوانز در اولین بخش فناوری کامپیوتر در دانشگاه یوتا فارغ التحصیل شده اند. آنها تعداد زیادی از متخصصان با استعداد را از سراسر کشور جذب کردند که به توسعه صنعت کمک کردند. ادوین کتمل ، مدیر استودیوی انیمیشن سازی پیکسار و استودیوی انیمیشن سازی والت دیزنی ، یک مربی ساترلند است.

ساترلند و ایوانز اولین شرکت طراحی سه بعدی را در سال 1969 افتتاح کردند و نام آن را "ایوانز و ساترلند" گذاشتند. در ابتدا ، از مدل ها و سرگرمی های سه بعدی به طور گسترده ای در تلویزیون و تبلیغات استفاده می شد ، اما با گذشت زمان ، حضور آن در سایر زمینه های زندگی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

نحوه ساخت مدل های سه بعدی

یک شبیه سازی می تواند به صورت خودکار (با استفاده از اسکنر سه بعدی) یا هر دو به صورت دستی توسط دستگاه 3D (با استفاده از برنامه نویسان رایانه) انجام شود. مدلسازی سه بعدی اغلب به فرایندی اطلاق می شود که طراح از یک برنامه برای ایجاد تصویر سه بعدی استفاده می کند - در این حالت ، این کلمه به تصاویر عددی اشاره دارد.

روش های دیگری برای دانلود مدل های سه بعدی ایرانی  وجود دارد ، به عنوان مثال ، شما فقط می توانید پروژه را از سایت iDeveloper بارگیری و استفاده کنید.

مدل سه بعدی چیست؟

امروزه برای ارائه بهتر ایده ها و طرح ها ، به ویژه در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی ، لازم است که طرح های خود را به صورت سه بعدی و مشابه واقعیت ارائه دهید. اما در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد برنامه خود را در اسرع وقت ارائه دهید. در این حالت مبلمان ، درها ، لوسترها و ... فکر می کنید چه مدت طول می کشد تا طراحی شود؟ آیا بهتر نیست با استفاده از مدل های 3D 3D یا همان کار سرعت خود را افزایش دهید؟

این مدل های سه بعدی آماده با زمان کافی و دقت بسیار زیاد طراحی و اجرا می شوند. همچنین ، تنوع بسیار بالایی در هر مدل دیده می شود. بنابراین می توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. بنابراین ، علاوه بر اینکه طرح خود را به واقعیت تبدیل کرده اید ، می توانید سرعت کار خود را نیز تسریع کنید.


طراحان اقلام تمام شده کوچکترین جزئیات را نیز بررسی کردند. به عنوان مثال ، در طراحی آشپزخانه ، اجاق های مایکروویو ، یخچال ، ظروف و ... این می تواند طراحی شما را به واقعیت نزدیک کند. تنوع اشیا در مدلهای مختلف بسیار زیاد است. در مرحله بعدی ، ما در برنامه معماری به برخی از مدلهای سه بعدی آماده اشاره خواهیم کرد.


از موارد آماده می توان به راحتی در مدل های مختلف استفاده کرد. مثالها شامل موارد زیر است. طراحی کامل آشپزخانه ، مبلمان اداری ، انواع میز ، صندلی و مبلمان ، لوستر ، طرح حمام کامل و توالت ، درها و پنجره های مختلف ، انواع مختلف تخت ، لباس های مختلف ، تختخواب ، پرده های مختلف ، مدل های مختلف مورد نیاز در فروشگاه انواع مدل ها و انواع دکوراسیون های مورد نیاز اتاق کودک نمونه ای از وسایل آماده است.


همچنین برای تکمیل طراحی ، نمایش جزئیات و موارد کوچک از مدل های آماده استفاده شده است. انواع آن شامل گل و گیاه ، لوازم صوتی و تصویری ، قاب های مجسمه سازی و عکس ، فرش ، کاغذ دیواری ، کمد ، کف پارکت ، مواد آرایشی رومیزی ، پله و راه آهن ، طرح در و ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد