مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

کابینت پی وی سی چیست؟ (مزایا ، معایب ، قیمت ، عملکرد)

کابینت پی وی سی چیست؟

هنگام ساخت کابینت می توان گفت که از مواد مورد استفاده برای بدنه و درها بسیار مهم و عامل اصلی در ساخت است. موادی که برای ساخت آنها استفاده می شود باید در معرض رطوبت و رطوبت آشپزخانه ، لکه های روغن و مواد اسیدی و همچنین دما و عایق قرار گیرند. کابینت های پی وی سی کابینت های پی وی سی انواع خاصی از کابینت ها هستند که برای ساخت خود از مواد پلیمری پی وی سی استفاده می کنند و ساختاری پلاستیکی مانند دارند. به دلیل ساختار پلاستیکی این کابینت ها کاملاً مقاوم در برابر رطوبت و ماندگاری بالایی دارند.

از دیگر ویژگی های این کابینت ها می توان به ضربه و ضد خش بودن بالا اشاره کرد که شرایط را برای استفاده از آنها به عنوان صفحه در کابینت ایجاد می کند. البته دستیابی به تمام مزایا و معایب کابینت های پی وی سی تنها در صورتی امکان پذیر است که ضخامت میزها 1.5-2 سانتی متر باشد و اجرای آن استاندارد باشد.

  انواع کابینت های پی وی سی را به صورت کامل و مفصل در  آموزش طراحی کابینت سه بعدی یاد خواهید گرفت. در ادامه برخی از مباحث مربوط به این دوره از سایت سامان چوب را در اختیارتان می گذاریم.

همانطور که گفته شد ، یکی از مهمترین ویژگی های این کابینت ها عایق بودن آنها در تماس با رطوبت است. بنابراین ، استفاده بسیار گسترده ای در خانه دارد ، انواع مختلف آن را می توان در رنگ های مختلف پیاده سازی کرد. کاربردهای کابینت های پی وی سی شامل گزینه های زیر است:

کابینت حمام پی وی سی

انواع کابینت های پی وی سی

همانطور که گفته شد ، یکی از مهمترین ویژگی های این کابینت ها عایق بودن آنها در تماس با رطوبت است. بنابراین ، استفاده بسیار گسترده ای در خانه دارد ، انواع مختلف آن را می توان در رنگ های مختلف پیاده سازی کرد. کاربردهای کابینت های پی وی سی شامل گزینه های زیر است:

کابینت حمام پی وی سی

استفاده از کمد در دستشویی ، اغلب در ردیف های زیر و بالای پیوند برای شستشو و نگهداری ظروف بهداشتی بسیار مهم است. کابینت های توالت پی وی سی در صورت تماس بیش از حد با آب و شستشو ، نمی پوسند و با گذشت زمان رنگ آنها تغییر نمی کند.

کابینت آشپزخانه پی وی سی

کاربردهای اصلی این کابینت ها را می توان در آشپزخانه ، ردیف های پایین و بالا و همچنین جزیره آشپزخانه و کابینت های ایستاده استفاده کرد. کابینت آشپزخانه پی وی سی نسبت به سایر کابینت ها مانند غشاran ، کابینت های چوبی و ام دی اف از محبوبیت کمتری برخوردار است. دلیل این امر البته کمبود نکات مثبت نیست ، اما این کابینت ها جدید هستند ، بنابراین اکثر مردم با مزایای آن آشنایی ندارند و از ارزش بالای آنها نیز چشم پوشی نمی شود. این کابینت ها نسبت به کابینت های چوبی ارزان تر و از MDF گران ترند.

کابینت های پی وی سی

یکی از مهمترین ویژگیهای میزهای PVC از قبیل پلاستیک فشرده ، مقاومت زیاد در برابر رطوبت و رطوبت و همچنین قرار گرفتن در معرض و گرما است. بنابراین ، می توان آنها را درجه یک دانست. امروزه از این کابینت ها بیشتر در اطراف پیوند و کابینت های زیر آن و همچنین در اطراف صفحه بالایی استفاده می شود و مقیاس پذیری آنها بسیار کم است.


انواع رنگ کابینت PVC

رنگ در دکوراسیون بسیار مهم است ، بنابراین توجه ویژه ای به ساخت کابینت ها می شود. ورق های پی وی سی از قبل استفاده شده رنگ های متنوعی برای کابینت ها دارند و البته محدودیت هایی نیز در مقایسه با MDF وجود دارد.

در مرحله انتخاب و قبل از خرید کابینت های پی وی سی برای آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و ... لازم است از همه ویژگی های مثبت و منفی آگاه باشید و در نهایت در مورد شرایط مطلوب تصمیم گیری کنید. مزایا و ویژگی های مثبت کابینت های پی وی سی عبارتند از:

ساختار پلیمری سطح اینگونه کابینت ها نفوذ رطوبت و رطوبت را غیر ممکن می کند و کاملاً عایق بندی می شوند.

ورق های PVC وزن کمی دارند و به همین دلیل کابینت آنها سبک است.

شستشوی آسان بدون آسیب رساندن به نمای خارجی و داخلی

عدم تأثیر منفی تماس با مواد شوینده ، پاک کننده ها و مواد ضد عفونی کننده روی سطح PVC باعث افزایش عمر مفید نمی شود.

نصب و اجرای این کابینت ها بسیار آسان است و با توجه به وزن سبک در مدت زمان کوتاهی قابل انجام است.

سطوح PVC کاملاً در برابر ضربه و تماس با اشیا sharp تیز مقاوم هستند

امکان فرسایش سطح کابینت توسط حشرات وجود ندارد.

این می تواند هر دو مات و شفاف استفاده شود.

کابینت های PVC مات به دلیل انعکاس نور باعث روشن و بزرگتر نشان دادن آشپزخانه خواهند شد.

مزایا و معایب مخازن غشایی را بررسی کنید.

معایب کابینت پلاستیکی آشپزخانه

با وجود تمام مزایای مثبت PVC ، معایبی وجود دارد که آنها را در انتخاب دریغ می کند:

تنوع رنگی ورق های PVC محدود است.

تولید و اجرای مدلها و طرحهای مختلف بر روی این پانلها نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد.

انتخاب چنین کابینت هایی برای آشپزخانه های مدرن مناسب است و با سبک های کلاسیک و سنتی مطابقت ندارد.

مواد پلیمری قابل تجزیه نیستند و بنابراین می توانند تهدیدی برای محیط زیست باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد