مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

چطور با دفتر برنامه ریزی روزانه برنامه ریزی کنیم؟

1. ببینید روز خود را چگونه می گذرانید

قبل از تهیه یک برنامه بهینه، باید از وظایفی که در طول روز انجام می دهید و نحوه تنظیم آنها آگاه باشید. به عنوان مثال، اگر مجبور به رفتن به دانشگاه یا کار هستید، پس این موارد و زمان مربوط به آن در اختیار شما نیست، اما می توانید به راحتی تغییر کنید و در اوقات فراغت خود تصمیم بگیرید.

چند روز وقت بگذارید و کارهایی که انجام می دهید و چگونه وقت خود را صرف می کنید مرور کنید. هر کاری را که انجام می دهید بنویسید. به اوقات فراغت خود و کاری که در آن زمان انجام می دهید توجه ویژه ای داشته باشید. آیا این زمان ها را صرف بازی یا تمیز کردن خانه می کنید؟ فهرستی از تمام فعالیت های خود و مدت زمان طول می کشد.


2. زمان سفر به محل کار، دانشگاه و ... را تخمین بزنید

ما بیشتر روز را از مکانی به مکان دیگر می گذرانیم. ما به این سفرها نیاز داریم. زمان مورد نیاز برای این رفت و آمدها را محاسبه کنید و در برنامه خود زمان کافی برای آنها در نظر بگیرید. بهتر است برنامه خود را بر اساس این زمان ها بهبود ببخشید.


3. تعیین کنید چه زمانی بیشترین بازدهی را دارید

بهترین زمان برای بهره وری را در برنامه روزانه خود علامت بزنید.به ترتیب انجام کارها طبق برنامه ریزی خود توجه کنید. بهتر است در مواقعی که بیشترین بازدهی را دارید کارهای مهمی را انجام دهید که نیاز به تمرکز بیشتری دارند. اکثر مردم صبح ها بهترین کار را انجام می دهند و بعدازظهرها را صرف پاسخگویی به تماس های تلفنی و ایمیل های دریافتی می کنند. بهترین راه خرید دفتر برنامه ریزی روزانه و هدف گذاری از سایت مجموعه آموزشی سیمینه است. سیمینه در کنار گام برتر، پرورش افکار و چطور برترین سایت های اموزشی توسعه فردی و آموزش برنامه ریزی و هدف گذاری هستند.

  


4. بدانید که عادت های شما بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد

انجام کارها بر اساس برنامه روزانه به ما نشان می دهد که چقدر زندگی ما تحت تأثیر عادات ما است. گاهی اوقات برخی از عادت های بد شما را از رسیدن به اهدافتان باز می دارند در حالی که برخی عادت ها مفید و سودمند هستند. هنگام برنامه ریزی روزانه، عادت های خوب و بد را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، ممکن است عادت داشته باشید که زمان زیادی را برای کار مورد علاقه خود صرف کنید تا جایی که برای چیزهای دیگر، از جمله اهداف بلندمدت خود انرژی نداشته باشید، یا ممکن است آنقدر غرق کار و برآورده کردن خواسته هایتان شوید. دیگران که زمانی برای استراحت و مراقبت از خود ندارید. هر دو به یک اندازه مضر هستند. بنابراین، مهم است که بدانید عادات شما چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد.هنگامی که عادت های بد را شناسایی کردید، سعی کنید با یافتن راه های جایگزین از زمان خود بهتر استفاده کنید. این روش‌ها می‌توانند به سادگی محدود کردن زمانی که صرف فعالیت‌های خاص می‌کنید، مانند بازی‌های ویدیویی، نواختن ساز و غیره باشند. بهتر است این کارها را تا زمانی که کارهای لازم را انجام داده اید به تعویق بیندازید. شاید لازم باشد کمی تمرین کنید و یاد بگیرید به دیگران نه بگویید!

شاید برخی از کارهایی که انجام می دهید اتلاف وقت به نظر برسد. برخی از آنها واقعاً اجتناب ناپذیر هستند، مانند سفر به محل کار یا رفتن به یک دفتر خاص در شلوغ ترین زمان روز، فقط به این دلیل که نیاز فوری به یک فرم امضا شده دارید. برنامه روزانه خود را مرور کنید و ببینید آیا می توانید تغییراتی برای کاهش اتلاف وقت ایجاد کنید. اگر امکان تغییر شرایط وجود ندارد، شاید بد نباشد، در صورت امکان در وقت تلف شده خود کارهایی را انجام دهید، مثلاً می توانید صبحانه را در مسیر محل کار و در اتوبوس صرف کنید.


6. برای هر روز از شب قبل برنامه ریزی کنید

بهتر است روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید. اگر تجربه ای در برنامه ریزی روزانه ندارید، احتمالاً برای ایجاد یک برنامه خوب و بی نقص زمان لازم است.بهتر است برای ترتیب کارها و زمان لازم برای هر کدام یک برنامه موقت تهیه کنید و امکان جابجایی و انعطاف را برای آن در نظر بگیرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد