مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

در انتخاب شومیز زنانه چه نکاتی مهم است؟

کلمه شومیز ریشه در زبان فرانسه دارد (Chemise) و در ابتدا به همین پیراهن های ساده مردانه جلوباز گفته می شد و طیف وسیعی از پوشش های بالاتنه بانوان را شامل می شود: بلوز، تی شرت، ژاکت و …

در حال حاضر شومیز صرفا لباسی زنانه و البته پرکاربرد و محبوب در میان بانوان به حساب می آید. هر یک از خانم ها باید حتما یک عدد شومیز ساده و شومیز مجلسی و شیک را در کمد لباسهای خود داشته باشند. برندهای مختلف بصورت گسترده اقدام به طراحی و تولید مدل ها و رنگ های مختلف شومیز دارند و همین امر کمی خرید و انتخاب شومیز زنانه مناسب را دشوار نموده است. اگر مدلی که انتخاب می کنید با شرایط و موقعیتی که در آن هستید متفاوت باشد، زیاد جالب بنظر خواهید رسید. اگر جنس پارچه شومیز بی کیفیت باشد بعد از چند ساعت که از پوشیدن آن گذشته است، شکل خود را از دست داده و چروک می شود و استایل شما را بد و نامرتب نشان می دهد.
در انتخاب شومیز زنانه چه نکاتی مهم است؟
همانطور که گفته شد در انتخاب شومیزی باید به نکاتی توجه کرد تا استایلی شیک و مناسب داشته باشید. از جمله این معیارهای انتخاب می توان به جنس پارچه، یقه و آستین پیراهن، کیفیت دوخت پیراهن، تناسب اندام و انتخاب رنگ اشاره کرد که در این قسمت توضیح می دهیم.

جنس پارچه
هنگام خرید کاغذ به نوع پارچه، بافت و ساختار آن توجه کنید. پارچه یک عنصر مهم و کلیدی است، بنابراین هدف آن را مشخص کنید. اگر روزانه از آن استفاده می کنید، یک ماده محکم و خوب بخرید که با شستشوی مداوم از بین نرود. پارچه های مورد استفاده برای کاغذ معمولاً از ابریشم، ساتن، پوپلین پنبه ای، ابریشم، کتان مصری و پلی استر ساخته می شوند. در بین این پارچه ها، پارچه پوپلین نخی که بیشترین استفاده را دارد، پارچه ای مرغوب و بادوام و نرم است.

یقه و آستین
برای اندازه گیری یقه و آستین، تنگ یا شل بودن مهم است. هرچه یقه و سرآستین شما تنگ تر باشد، لباس شما رسمی تر است. اگر می خواهید استایل غیر رسمی داشته باشید، یقه و انتهای آستین کمی گشاد را انتخاب کنید که ظاهر رسمی را ترک کند.یقه های کاغذی انواع مختلفی دارند که باید با توجه به سایز گردن خود انتخاب کنید. انتهای آستین نباید خیلی گشاد، تنگ یا خیلی گشاد باشد که از مچ جدا شده و روی بازو بیفتد. آستین ها باید طوری باشند که بتوانید به راحتی با دستان خود حرکات را انجام دهید.

کیفیت دوخت
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که دوخت کاغذ از کیفیت خوبی برخوردار بوده و به خوبی روی بدنه می خورد. یک دوخت خوب نباید با گذشت زمان کمرنگ شود یا شکل کاغذ را تغییر دهد. کاغذ را از جایی بخرید که کیفیت دوخت آن تضمین شده باشد.

متناسب با فرم بدن
فراموش نکنید که قبل از انتخاب و خرید فرم بدن خود را بشناسید و بدانید شکل شما در کدام دسته سیب، گلابی، ساعت شنی، مستطیل و مثلث است. اگر پیراهنی متناسب با اندام خود انتخاب نکنید، نمی توانید به استایلی که می خواهید برسید. اگر اندامی به شکل سیب دارید، پیراهنی با کمر پهن بخرید. اگر گلابی شکل باشد، قسمت بالای بدن تنگ و قسمت پایین پهن است. اگر ساعت شنی هستید، شانه ها و باسن شما باید شل و پهن باشد. اگر بدن شما مستطیل شکل است از کاغذ با سیب روی شانه استفاده کنید و اگر بدنه مثلثی دارید کاغذ جاذب بخرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد