مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

مجله تخصصی و عمومی در مورد ساختمان سازی، طراحی دکوراسیون و طراحی معماری

معرفی و ثبت مقالات در خصوص سازه های بتنی و ساختمان سازی و همچنین اطلاعات در مورد دکوراسیون و معماری- سبک زندگی مدرن

تغییر پارادایم چگونه به موفقیت شما کمک می کند؟

به گفته دکتر پل جنکینز، دو نوع پارادایم وجود دارد، پارادایم گناه و پارادایم عامل.


پارادایم سرزنش برای افرادی است که همیشه از عبارت "تقصیر من نیست، تقصیر توست" استفاده می کنند. دکتر جنکینز افزود که این الگویی از مردم است که دولت خود را مقصر می دانند، اقتصاد را سرزنش می کنند، جامعه یا نهاد را مقصر می دانند.


پارادایم عامل یا سازنده مختص افرادی است که مسئولیت شرایط زندگی خود را می پذیرند و به مشکلات خود پاسخ می دهند. آنها به جای سرزنش دیگران یا خود، به دنبال حل مشکلات خود هستند.


اکنون که این دو پارادایم را فهمیدیم، بیایید در مورد اینکه چگونه تغییر پارادایم می تواند به شما در موفقیت در زندگی کمک کند، بحث کنیم. زمانی که توانستید پارادایم خود را از سرزنش به علت تغییر دهید. چیزهای مختلفی خواهید دید.


زیرا شما به سادگی بر مشکلات منفی غلبه می کنید و مشکلات را به پلی برای موفقیت تبدیل می کنید.


جمله بالا شالوده اصلی ایده دکتر جنکینز و باب پراکتور است. ما طوری برنامه ریزی شده ایم که روی مشکلات پیش روی خود تمرکز کنیم. این در مدرسه با پاسخ دادن به تست ها آموزش داده می شد و اگر در آزمون مردود شوید، مردود می شوید.اگر مشکل موجود را برطرف نکنیم با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. مشکل این است که اکنون به جای یافتن راه حلی برای حل آن مشکل خاص، فقط روی مشکل تمرکز می کنید.

وقتی هنوز جوان هستید ذهن خود را برنامه ریزی کنید

  بدون اینکه متوجه باشیم، ما توسط تربیت و والدینمان و حتی محیطی که در حال حاضر در آن قرار داریم، برنامه ریزی شده ایم تا دیدی محدود به چیزها داشته باشیم و ذهنی محدود در مورد اینکه زندگی چگونه باید کار کند و چگونه باید باشد. ما نمی‌توانیم والدین و دیگران را سرزنش کنیم، زیرا به آنها آموزش داده شده است، این سیستمی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

اکنون به تفکر حل مسئله برگردیم

اگر سعی کنید آن را از منظر دیگری ببینید، به جای تمرکز روی مشکل، راه حلی پیدا خواهید کرد. آیا این می تواند بلافاصله مشکلات شما را حل کند؟ بلافاصله نه، اما مشکلات شما را حل می کند. زیرا شما ترجیح می دهید راه حلی پیدا کنید تا اینکه با مشکل مبارزه کنید.

شما به دنبال یافتن پاسخ با کاوش و آزمایش چیزهای جدید هستید که در نهایت ممکن است پاسخی برای مشکل شما باشد.

اگر به اطرافیانتان اهمیت می دهید، پارادایم خود را تغییر دهید.

اطرافیان فردی که در حال تغییر پارادایم است در ابتدا آن را درک نمی کنند.زیرا آن شخص در حال تغییر عقاید، رفتار و درک مسائل جدید است. این بدان معنی است که اطرافیان شما نمی توانند آنچه را که آن شخص می بیند ببینند مگر اینکه الگوی ذهنی خود را نیز تغییر دهند.

برای توضیح بیشتر، می‌توانیم پارادایم را به‌عنوان عدسی در نظر بگیریم که یک فرد از آن استفاده می‌کند. در تصویر زیر می بینید که شخص الف شروع به تغییر پارادایم خود می کند، از طرف دیگر شخص B همچنان پارادایم معمول خود را انجام می دهد و می بیند.


http://simineh.com/success-products/dub-videos/paradigm-shift-period-bob-proctor

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد